Bara 4 ägg vid IVF - någon som lyckats
Jag har gjort 1 stycken IVF och fick då "bara" 4 stycken ägg. Finns det någon som fått så få ägg? Finns det någon som till och med lyckats med bara 4 ägg? Känner mig misslyckad då medeltalet är 10 ägg.
Jag har gjort 1 stycken IVF och fick då "bara" 4 stycken ägg. Finns det någon som fått så få ägg? Finns det någon som till och med lyckats med bara 4 ägg? Känner mig misslyckad då medeltalet är 10 ägg.
Jo du har rätt. Men det känns ändå som chansen att få ägg till frysen och lyckas om det hade blivit fler är större. Dock har jag läst här att antalet ägg kan variera väldigt mycket från gång till annan. 13 ägg - 7 ägg - 12 ägg - 5 ägg är inte ovanligt.
Grattis Tärnan ! Har också läst om de som har fått över 10 ägg och bara några få dugliga. Så det har med kvalitet att göra. Men visst finns det de med lågt AMH som ändå får ut många ägg samt de med högt AMH som får få ägg. Läst om unga personer som inte fått mer än 5 - 7 ägg så åldern stämmer inte alltid. En 42 åring som fick 12 ägg!
Vilken klinik gick du på ? Tror du kliniken och vem som utför behandlingen spelar någon roll? Mikroinjektion ska ju vara marginellt lägre chans. Vid en vanlig IVF simmar ju de starkaste spermiernas in i ägget.
Grattis Rocktroll!
Läste om en person här på FL som fått allt mellan 13 till 5 ägg. Den gången hon fick 5 ägg blev enbart 2 befruktade genom microinjektion, varav 1 resulterade i barn. De 2 äggen var perfekta båda och utan fragmentering. Den gången blev 13 ägg och 13 befruktade så blev det minus.
Så tydligen har det inte bara med antalet ägg, även om det känns som om chansen är större ju fler man får!
Nej, jag väntar på en ny IVF som i bästa fall blir i september. Hoppas bara det blir fler ägg denna gång. Det är andra försöket så det kan ju å bättre. Antar att de kommer att justera eller mixtra dosen inför nästa försök. Sedan vet jag inte om det bara är att skruva upp dosen samtidigt som östradiolvärdena ligger på över 2 000 efter 5 sprutdagar. Jag har lågt FSH, högt AMH, höga östradiolvärden dag 6 och över 10 äggblåsor på sista VUL före ÄP. Och ändå få ägg! Det hänger inte riktigt ihop, kan äggen ha gått upp i rök innan ÄP. Efter blodprovet skruvades dosen ned med 50 enheter.
Vad jag förstår också så varierar äggantalet stort mellan gångerna.
Grattis ni som lyckats!