Inlägg från: Vinterankan |Visa alla inlägg
  • Vinterankan

Släktingar som ger bort second hand-kläder i present till våra barn

Vi får en massa second handgrejer av svärmor och jag tycker det är jättegulligt av henne att alltid tänka på sitt barnbarn. Och det är inte saker som är i nyskick utan det är välanvända grejer där vår dotter är kanske det tredje barnet som har kläderna. När hon har växt ur dom så sparar vi dom till vår son och när han växt ur dom så ger vi tillbaka det till farmor. Saker som går sönder kastar vi såklart bort 

• Vinterankan

Helt ärligt så tycker jag att väldigt många kommentarer i den här tråden ger ett intryck av att de som skriver är kräsna, giriga och otacksamma. Jag blir jätteglad för de slitna begagnade kläder som min svärmor kommer hit med. De visar hur mycket hon tänker på vår dotter hela tiden att hon orkar engagera sig i att hitta saker åt henne. Nya grejer kan vi köpa själva och när våra barn växt ur som så ges det vidare till andra tacksamma personer som uppskattar när man får saker även om det inte är nytt.

Svar på tråden Släktingar som ger bort second hand-kläder i present till våra barn