Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Blivit kär i min gifta älskare

Min erfarenhet är att man måste ha en total öppenhet och ärlighet i en relation vid sidan om, annars riskerar man att hamna i en situation att någons tankar far iväg och är orealistiska. Man måste ha koll på att man har samma syn på flera saker, på förtroenden t ex. Och vad det är för relation man har, och en förståelse för att man inte kan ställa några krav. 

Jag känner igen mig till viss del i det du skriver. Jag har en älskare som är gift och har tre barn, jag har ingen fast relation med någon men ett par lite lösare förhållanden. Jag och min älskare har känslor för varandra, och så har det alltid varit. Men ingen av oss är intresserade av att leva med varandra. Och det är grunden för vår relation. Vi pratar ofta om det här och "kollar av" så att vi är ok med upplägget. Om någon av oss skulle börja fantisera om en framtid så skulle relationen vara över tror jag.

Det jag menar är att du borde ha så bra kommunikation med din älskare att du inte måste ställa en fråga här. Prata med honom istället.  

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (S) skrev 2012-08-09 11:06:32 följande:
    Hej!
    Svårt att veta. Jag har varit älskarinna till en gift man i flera år. Han sa att han älskade mig men tyckte om hustrun. Ville inte lämna för barnens, helhetens, skull. Men ville samtidigt inte släppa mig. Jag älskade honom oxå. Det hela blev till slut ohållbart. Jag mådde väldigt dåligt av att vara nr 2, alltid i hemlighet.

Jag ville bryta, för min självkänsla bröts ner sakta men säkert. Men han fortsatte att dra i mig, hörde av sig, planerade träffar mm. Jag kunde inte stå emot. Till slut brast bubblan. Vi blev påkomna. DÅ kommer han ju självklart på att han älskar hustrun och väljer henne... Klassiskt.

Eftersom du börjar få känslor för denna man så riskerar du att må dåligt om er relation fortsätter. Det är inte underbart när ens älskade går hem till kära hustrun och barnen. Även om han får/har känslor för dig så är det inte säkert att han väljer dig ändå i ett skarpt läge.

Tänk dig noga för. Du är värd bättre än att vara älskarinna!
    Bra poäng som tål att upprepas! Man ska aldrig förvänta sig att älskaren ska lämna sin familjetrygghet för ens skull, även om det finns känslor. 

I mitt fall är det så att jag inte vill leva ihop med min älskare, så det underlättar. Jag får redan det jag vill ha av honom, både när det gäller sex och kärlek.  
Svar på tråden Blivit kär i min gifta älskare