Blivit kär i min gifta älskare
Det finns nog säkert någon som tänker såhär:
* Så länge jag inte tvingas välja henne så kör jag dubbelt. Sex och all ansvarsfrihet med henne. Det trygga familjelivet med frugan.
* Om hon börjar ställa krav så försöker jag utnyttja min känslomässiga makt över henne och få henne på andra tankar eller köpa mig lite mer tid så att det rinner ut i sanden.
* Om hon inte nöjer sig med att vara Nr2 och vill bryta så accepterar jag det. Men bara ett tag för sen börjar jag uppsöka henne igen lite försiktigt. För jag vill ju ha mer och vet numera hur jag skall få henne tillbaka igen.
* Om jag tvingas välja så tar jag frun. För varför skulle jag annars vara kvar i äktenskapet hela tiden?
* Om jag blir påkommen så bryter jag helt med henne på sekunden. Om det hade varit allvarligt menat så hade jag separerat med frun för länge sedan.
* Jag har inget ansvar för henne. Inte heller har jag lovat henne något. Jag har gjort helt klart från början hur det ligger till. Jag måste ju tänka på barnen och deras bästa.
* Okey. Alla orden och det jag har gjort kan tolkas så men det gjorde jag ju mest för att det är så man gör och jag ville ju vara snäll. Det var ju det hon ville höra. Jag tycker ju om henne trots allt.