• doggy

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Fast det tidningarna skriver uppger inte honom vid namn o det du har skrivit i TS säger nog mycket nog !

• doggy

Svenska rättssystemet funkar inte så här ! TS anser att det som står i tidningarna är att hänga ut han , det har ju många människor redan läst ?
    Det finns inte en artikel på nätet i nån tidning som stämmer överens med TS berättelse !
    TS vill inte svara på vissa frågor !
    Den som är " oskyldigt dömd " accepterar sin dom o vill inte gå ut i media som är det absolut effektivaste sättet att få rättsväsendet att reagera !
    Några av anledningarna att jag inte tror på detta !

• doggy

Nä inte om alla domar men en oskyldigt dömd som aldrig varit dömd tidigare som misshandlat en tjej så svårt att det leder till fängelse det skulle stå i tidningar

• doggy

Men han var väl inte dömd innan misshandeln skedde ? En så allvarligt misshandel skulle uppmärksammas innan domen kommer innan rättegången o sen följas upp ! Media funkar så , allt som polisen går in kommer dom över i stort sätt

• doggy

I Sverige är det hårda krav på bevisning innan man dömer , hellre fria än att döma om man inte har tillräckliga bevis ! Därför har vi många skyldiga som idag går fria för bevisen är för klena ! Så denna situation är unik o därför väldigt intressant för en som mig !!

• doggy

Det är TS blogg tror jag då tråden är startad innan blogginlägget skrevs :)

• doggy

Tur man hann läsa innan då ! Nu vet man ju mera var man ska läsa om detta fallet

• doggy

Då kan vi läsa om det i tidningarna imorgon om du kopplat in dom nu !
    Fin blogg du hade , kul läsning

• doggy

En dom får vem som helst ta del av genom att kontakta tingsrätten

• doggy

Eftersom bloggen togs bort /doldes när den kom upp i tråden så är jag säker på att den är hennes ja , det var dessutom en kvart mellan inlägget här o blogginlägget

• doggy

Som har rätt att döma men det görs sällan ! Om du googlar lite så vet du oxå hur det funkar

• doggy

TS som skrev att journalister nu var inkopplade inte jag , dom är alltid snabba att skriva om såna här saker !
    Sovdax

Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått