• Blaha

Ni som gjorde utredning tidigt - velade ni?

Sonen ska utredas nu i höst, velar fortfarande varje dag. Han har vuxit otroligt mycket i sommar men han visar fortfarande många tecken på att något är fel...

Jag tror jag kommer vela tills utredningen är klar.

Be yourself, everyone else is already taken.
  • Blaha
    cruz skrev 2012-08-09 20:59:15 följande:
    Javisst, vi velade och trodde att han var normal i ena stunden och autistisk i andra.
    Vad var det som gjorde att ni tyckte att han var "normal"? Det är autism min son ska utredas för, men grejen är den att han känns så... Normal. När man tänker på autism så tänker många på en inåtvänd person och att man verkligen ska märka på barnet att hen är autistisk.
    Be yourself, everyone else is already taken.
  • Blaha

cruz: Otroligt intressant att läsa det du skriver. Känner igen min son jättemycket i det du skriver. Ska bli intressant att se vad utredning visar i höst.

• Blaha

När jag läser på forum eller pratar med andra föräldrar så kan jag bli så förbluffad, för andra verkar kunna prata med sina barn. Läste t.ex igår om en tre-åring som kunde svara på frågor om vad hen gjort på dagis, hur barnet trivdes och sådant. Jag blir jätteförvånad, vi kan inte fråga vår 4-åring sådant.

Antingen så svarar han inte på frågorna eller så hittar han på helt och hållet. Det finns inte alls i vår värld att man kan fråga honom om han t.ex har varit glad idag. Han har precis börjat yttra sig om känslor, han kan säga att han är ledsen eller rädd - men det är från en film (han citerar filmer hela tiden.)

Känslan av att andra barn kan kommunicera mycket djupare gör att man bli fundersam.

Svar på tråden Ni som gjorde utredning tidigt - velade ni?