säger ni: pappan ska vara barnvakt?
Hur många här inne är det som säger att pappan ska vara barnvakt, för sjutton kan inte pappan vara barnvakt åt sitt egna barn?
Hur många här inne är det som säger att pappan ska vara barnvakt, för sjutton kan inte pappan vara barnvakt åt sitt egna barn?
Nä en pappa är inte barnvakt åt sina egna barn
Håller med. Lika lite som att han säger att jag sitter barnvakt om jag är hemma ensam med dottern.
Ja det händer precis som att jag kan säga att jag ska vara det.
Det går utmärkt att vara barnvakt åt sina egna barn om man inte lever ihop och rycker in några timmar för den andre föräldern.
Japp, på skämt =)
va??????????????? finns det folk som säger så??
Jag använder termen barnvakt om både mig och min sambo om någon av oss är hemma med barnen medan den andre går ut och gör något annat.
Jag har alltid sagt så oavsett vem som varit med barnet
Nej, säger att barnet är hemma hos pappa om jag är iväg o nån fråga.
Barnvakt är jag/vi åt andras barn.
Jag säger så ja, men vet att det är fel, och det känns bara så fel!
men är uppvuxen med att min pappa bara var barnvakt åt oss.. (han ville inte ha oss överhuvudtaget och såg det som en enorm uppoffring att ta hand om oss..)
sen så har det alltid varit mammor i min omgivning som har tagit hand om barnen, och pappan är otroligt duktig om han gör det någon enstaka gång.. helt sjukt!
pappan har minst lika mycket ansvar för barnen och är minst lika mycket involverade i barnens liv (oavsett om han bara är där ibland eller hela tiden) för mamman gjorde inte barnen ensam.