Inlägg från: Fia 28 |Visa alla inlägg
  • Fia 28

Äger du en handväska?

Jag har en större Marimekko väska jag använder dagligen, och en svart mindre i läder om jag ska på nåt finare ställe. I min väska finns en hel del även om jag nyligen rensat ur den =)

Plånbok
    Telefon
    Hemnycklar, arbetsnycklar, bilnycklar
    Tre olika läppomada =)
    Liten ask med allergimedicin och huvudvärkstabletter
    Kalender
    Penna
    Solglasögon i fodral
    Putsduk till glasögon
    Deo
    Hårborste
    Slickepott
    Puderdosa
    Consealer
    Handkräm
    Näsdukar
    Plåtlåda med binda
    Mp3-spelare
    Nässpray

• Fia 28
    Pimpinellan skrev 2012-08-10 13:41:36 följande:
    Räknar du det som handväska om den har axelrem? Jag räknar egentligen bara såna små som saknar axelrem som man bär i just handen som handväskor. Så jag röstar inte innan jag vet! Flört Har runt 3 jag varierar mellan och handväskan används typ max 2 ggr per år vid fina middagar.
    En handväska har väl inte enbart kort rem? Jag har en halvstor väska utan lång axelrem, men som går att ha på axeln ändå. Vad räknas då den till? Sen finns det även väskor med två remmar, en kort och en lång. Vad är då det för nåt?
  • Fia 28
    Pimpinellan skrev 2012-08-10 14:05:11 följande:

Hmm,jag säger väl i.o.f.s handväska,men egentligen kallas de väl axelremsväskor de med lång rem? Hur eller hur,ett måste är dom. Vännen till mig som stoppade ner kammen i bakfickan och åkte på semester är inte riktigt min stil! Förvånad

Min inrymmer plånbok,sminketui,kam,penna,servetter,husnyckeln,i bland solglasögon,Alvedon om jag har tur och för det mesta inköpslistan eftersom den oftast används när vi ska åka och handla mat.
    I så fall använder jag ingen handväska.
Svar på tråden Äger du en handväska?