Äger du en handväska?
Vad har du i din handväska?
Ja (fast inte en då, utan typ 40!). I den har jag alltid plånbok, pass, nycklar, mobil, mobilladdare, måttband (spontanköper mycket heminredning), tamponger, smink, ofta en bok och sedan en massa annat som råkar hamna där och sedan inte blir uppackat, som t.ex. leksaksbilar.
Ja, en stor en. Den rymmer mycket ...
Plånbok, telefon, kalender, nycklar, lite smink, busskort, solglasögon och en flaska vatten är grundutrustningen.
Ja, jag har ett gäng. Skulle inte klara mig utan handväska eftersom många av mina plagg saknar fickor.
I handväskan har jag alltid mobil, plånbok, nycklar, hörlurarar och våtservetter.
Oftast har jag dessutom vanliga servetter, vattenflaska, ett äpple eller två, en bok, sladd till mobilen, smink, kamera, sjal och solglasögon.
Ja några stycken.
Men de används nästan enbart om jag ska ut på krogen eller dyl.
Plånbok (modell liten utan en massa onödigt skit i), telefon, lypsyl och nycklar är det jag brukar stoppa ner.
Ja, fast det tog tills jag blev 30 innan den blev reguljär.
Har några stycken men den svarta till vardags innehåller ungefär:
menspryttlar
smärtstillande och antihistaminer
plåster
pincett
sidenband (att sätta på kundvagnar eller annat som behöver märkas)
tandtråd
näsdukar
plånbok
mobil
nycklar
passerkort
USB-minne
tuggummin och halstabletter
pocketbok
pennor
Tillfälliga gäster:
godis
kex
en hög kvitton
sonens Nintendo
laddare
halvlitersPET med dricka
kamera
veckoinköpslistan
Tja, det är bra att ha en rymlig väska om man ska ha med allt.
Plånbok, telefon, nycklar, näsdukar, våtservetter,penna, tyvärr cigg och tändare, liten ask Alvedon, ob, nappar och blöja, en klubba,tusentals sådana man stoppar i kundvagnen istället för en femma, lösa mynt, en lapp till dotterns fritids, små sockar, en pincett,tuggummi och hårsnoddar...
Var tvungen att kolla:)
Jag har många olika. De flesta är svarta men min favorit är knallrosa (två av mina kollegor kallar mig barbie pga det).
Jag har alltid:
- Plånbok
- Nycklar
- Mobiltelefon
- IPod (om den inte ligger i fickan)
- Vattenflaska
- Ettui med tamponger och Alvedon
- "Mitt knark" (flera olika benzo)
- Något form av läppbalsam
- Solglasögon (om de inte är på) på sommaren.
- Tuggummi och Tic-Tac
Sen är jag värdelös på att rensa mina väskor, så det ligger ofta massa papper i dem, t.ex. gamla dagordningar från möten, broschyrer som jag tänkt mig behöva (och glömt bort), gamla namnbrickor från konferenser och mycket mycket mer..
Jag har föresten sått som säkerhetsvakt och gått igenom handväskor (och andra väskor) och upptäckt att det ser ganska lika ut i de flesta tjejers väskor.