Tindra2011 skrev 2012-08-11 02:04:30 följande:
Situation 1: Vi (jag och min man) lekte med vår dotter.
Någon av oss sa akta vi kommer och tar dig och lät typ errrhhhhhgg och hon skriker till lite och springer iväg. Vi lekte en stund och sedan skriker han till vår dotter (1år) att hålla tyst.
Jag tycker att han skulle sagt till oss som lekte med henne att han inte orkade lyssna längre eller gå därifrån själv. Inte skrika till vår dotter att vara tyst.
Situation 2: Samma dag som detta så ramlade vår dotter och slog i munnen hårt. (började blöda) han kommer in och säger till henne att hålla tyst.(utan att fråga vad som hänt)
Situation 3: Sen idag var vi hos min svärmor och vår dotter har vissa saker hon får leka med där. Bland annat en gåstol som hon använt sen hon var liten (det är vi som har lånat den av en annan släkting också) och han och hans tjej sätter sin dotter i den. Vår dotter tycker det är kul och går dit för att kramas och pussas. Han nästan puttar henne ur vägen och säger till henne att gå därifrån.
Senare samma dag hade dem lagt deras dotter i vagnen för att sova ute på svärmors altan och vi var därute (jag,min man och dottern.) Hon går till vagnen och vaggar/gungar den) Jag går då och hämtar henne och säger till henne att hon inte får vara där för X ska sova och tar bort henne därifrån. X somnar aldrig och tillslut kommer mamman ut. Vår dotter går då till vagnen och mamman säger nej här får du inte vara och tar tag i min dotters hand och går därifrån(det är helt okej för mig, hon gick ända fram till vagnen och tog tag i den för att vagga/gunga den igen.) En stund går och hon kommer ut igen (mamman) och min dotter går fram och tillbaka på altanen men inte fram till vagnen igen eftersom vi harklar oss när hon går för nära och då vänder hon igen.
Innan jag förtsätter förklara kanske jag ska säga hur altanen ser ut.. Dörren är ungefär i mitten av altanen (lite mer åt vänster när man står ute och kollar på den) Det är väl kanske 3-4 meter till slutet där och 7-8 meter till slutet åt höger.
Vår dotter går ända till slutet till höger och sedan fram till dörren och stannar där för vi harklar oss. Mamman fräser då åt vår dotter(min man reagerade också på det) att hon får inte gå närmare och ska försvinna därifrån. Just det när hon säger åt henne att försvinna där i från blir jag förbannad och säger det att där måste hon ju ändå få stå!
Vad tycker ni om dessa händelser då? Har jag och min man fel som tycker släktingen+hans tjej gör fel?
Jag tycker att de inte ens ska vara nära din dotter om de inte kan ta att barn blir lite ledsna eller gör glädjetjut ibland. Gud vad irriterad jag skulle bli.
Jag känner igen det där. Vi bodde hos min svärmor en hel vecka nu under semestern i sommar. Hon är väl okej, men hennes surgubbe till sambo är inte att leka med (ej min sambos pappa). Min son springer till exempel runt på altanen för att hunden jagar honom (leker) och han ryter "Lägg av!!" till dem båda. Ehum? var lite tolerant?
Jag och pojkvännen står och lagar mat tillsammans i köket. Bredvid köket ligger en toalett med rörelseindikator, den släcks efter någon minut utan rörelse. Det tyckte min son var jättekul så han satt stilla inne i toaletten tills den släcktes, han började skratta och det tändes igen. För oss gör det ingenting att han gör såna saker så länge han inte skadar sig själv eller någon annan. Men klart som faaaan att surgubben sa "lägg av med det där! NU!" meeeeen...hallå...? han är tre år..? låt honom få ha lite roligt..
Kan tilläggas att jag inte vill åka dit en hel vecka nästa år igen.. Kanske två-tre dagar.