Otrogen och bättre sex
Om du anser att otroheten har medfört att sexet hemma har blivit bättre och oftare med frun/mannen/sambon så kan ni testa detta teoretiska samtal med din partner:
Du: - Tycker du vi har ett bra sexliv tillsammans?
Partnern: - Ja, visst.
Du: - Tycker du att det har blivit bättre?
Partnern: - Ja, faktisk. Mycket bättre
Du: - Tycker du om det jag och vi gör i sängen, även det nya?
Partnern: - Ja, det vet du ju ;)
Du: - Och du, skulle du bli ledsen om det blev mer sällan? Kanske även sämre sex?
Partnern: - Vilken fråga. Självklart. Jag är jättenöjd som vi har den nu älskling.
Du: - Okey. För det är en sak du behöver veta. Det är ett beslut jag tog helt själv utan din möjlighet att säga ditt.
Partnern: - Eh...jaha...?
Du: - Jo. Jag har haft sex med andra under en lång tid. Utan din vetskap.
Partnern: !!!!!
Du: - Lugn. För du har ju fått ditt också. Jag har ju tagit hem resterna i en matlåda till dig. Vårt sexliv har ju blivit bättre på köpet, eller hur?
Partnern:- Jamendåså! Då är det lugnt.Tack för ditt engagemang i vårt förhållande. Och att du så osjälviskt har offrat din kropp med andra för att mitt sexliv med dig skulle bli bättre. Fortsätt så.
Du: - Så du är inte sårad, kränkt, sviken och vill separera när du fått höra varför?
Partnern: - Nej för faan! Jag inser att det är priset jag måste betala för vårt sexliv. Jag är evigt tacksam.
Du: - Älskar dig!
Partnern: - Älskar dig också!
Om samtalet med största säkerhet kommer att avslutas på detta sätt så köper jag argumentet att sex på sidan om (utan tillåtelse från partnern) är bra för förhållandet hemma. Dessutom blir det en retorisk sak eftersom genom detta samtal blir ett öppet förhållande istället. Case closed.