Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Sorg över att barnen blir stora

Jag förstår jag tycker också det är jobbigt men jag tror att du måste hitta en ny roll som tonårsmamma ta upp gamla intressen eller hitta nya, återknyt kontakten med vänner, mer egentid med partern eller hitta en nyFlört

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-12 09:57:31 följande:
    Jag förstår jag tycker också det är jobbigt men jag tror att du måste hitta en ny roll som tonårsmamma ta upp gamla intressen eller hitta nya, återknyt kontakten med vänner, mer egentid med partern eller hitta en ny

• Anonym
    Anonym (trasig) skrev 2012-08-14 20:21:05 följande:
    Nu är jag kantad av massa sorg och sjukdom.. Men jag blir så ledsen när jag läser det ni skriver.

Ni borde vara glada för att få se dom växa, nå olika åldrar, ändra intressen och allt som kommer där till... Det är det som är livet, och det kan ryckas undan så otroligt fort!

Jag kan inte förstå hur man kan känna sorg över något så fantastiskt.. Det är inte alla som får följa sina barn...
    Menar ingenting illa eller spydigt, mer att man ska ta vara på alla stunder man får {#emotions_dlg.flower}

Det är ju en livskris någonting förändras för alltid. I 15-20 år har man varit förälder och åsidosatt egna intressen, vänner etc och sen måste mna hitta ett nytt sätt att leva. Jag är inte där än för jag har småbarn men jag kan förstå att det inte är helt lätt. Men jag tror faktiskt att alla föräldrar är glada över att barnen utvecklas men det kan ändå vara en omställning.

Har du förlorat ett barn?Gråter
Svar på tråden Sorg över att barnen blir stora