Inlägg från: TanganyikaIka |Visa alla inlägg
  • TanganyikaIka

Sorg över att barnen blir stora

Anonym (trasig) skrev 2012-08-14 20:21:05 följande:
    Nu är jag kantad av massa sorg och sjukdom.. Men jag blir så ledsen när jag läser det ni skriver.

Ni borde vara glada för att få se dom växa, nå olika åldrar, ändra intressen och allt som kommer där till... Det är det som är livet, och det kan ryckas undan så otroligt fort!

Jag kan inte förstå hur man kan känna sorg över något så fantastiskt.. Det är inte alla som får följa sina barn...
    Menar ingenting illa eller spydigt, mer att man ska ta vara på alla stunder man får {#emotions_dlg.flower}
    Man kan sörja men ändå vara tacksam för den stund man fått. Jag tror inte det är farligt att känna sorg i olika situationer och lägen i livet, tror det kan vara rent nödvändigt för att komma sig vidare och acceptera det man är med om. Jag skickar nu en tjugoåring till universitet, en tjugoåring som varit svårt sjuk och som är sjuk i en allvarlig sjukdom som i värsta fall kommer att bryta ned honom. Det är inte lätt. Jag har fullständig panikångest över det och det har jag nog aldrig haft i hela mitt liv. Tacksamhet och sådan otroligt stor sorg över att livet förändras, man går in i en ny fas och livet blir aldrig sig likt igen. 

En era går i jorden och kommer aldrig mer tillbaka. Han flyttar inte hem igen och bor hemma och är "barn" mer, den delen av livet är slut. Den delen sörjer jag jättemycket men gläds otroligt mycket åt vad han nu ska få uppleva i sitt liv.  
Svar på tråden Sorg över att barnen blir stora