Storlekshjälp, 80 eller 86? När hade era barn 80-86?
Jag har en dotter som är snart 14 månader. Hon är ganska nätt, om än normal, till kroppsformen, vägde 8,9 kg och var 73,5 cm lång vid ettårskontrollen, så hon är väl något större nu. Hon har nu mest plagg i 74 och 80 men det varierar. Vissa plagg i 80 (framförallt byxor) är jättelånga och några bodies/tröjor i 74 håller hon på att växa ur i ärmarna medan andra sitter perfekt. 86 är för det mesta alldeles för stort. Hon fick t.ex. en klänning som går till fotknölarna och en t-shirt som är för bred över axlarna, så det ser ju helknasigt ut.
Har nu hittat en del saker på olika reor på nätet, tänkte att det är bra att bunkra upp för dagis, och vet inte vad jag ska välja för storlek. 80 känns lagom men hur länge kommer hon kunna ha det? Ska jag köpa lite i 80 och lite i 86?
Samma sak med overall. Har skalkläder och även galonisar (de senare har jag fått) så höstkläder är kirrat, men vinteroverall är supersvårt. Vill vänta i det längsta men känns inte kul om allt är slut när kylan kommer. Hur gjorde ni?