• MLB

Våld i skolan (lågstadiet!) - behöver råd fort!

Ta han från den där skolan. Det är ju livsfarligt att ha han där. Det är första steget. Sedan kan du fundera hur du ska gå vidare.

• MLB
    Anonym skrev 2012-08-14 13:27:05 följande:
    Jag lider med dig Ts! Jag har en likadan situation som dig Min son slåss inte och jag har lärt honom att inte göra det och då blir han offer för de barnen som slåss, varje dag är det något Det är sparkar och slag, stryptag och pungsparkar, stölder och mobbning. Det tar aldrig slut! Min son gråter i skolan varje dag och han har till och med blivit mordhotad, detta är alltså åttaåringar som beter sig på detta vis I början på lektionen så delar de ut hörselkåpor till barnen som vill kunna koncentrera på lektionerna Att det ska behövas? Pratar man med föräldrarna till dessa barn så får man bara en utskällning Vad fan ska man göra?
    MLB skrev 2012-08-14 13:14:00 följande:
    Ta han från den där skolan. Det är ju livsfarligt att ha han där. Det är första steget. Sedan kan du fundera hur du ska gå vidare.
    Om de inte har livet av han så kommer de att få han att må så dåligt att han sköter det själv.

Har föräldrar ingen beskyddarinstinkt idag?

Svar på tråden Våld i skolan (lågstadiet!) - behöver råd fort!