Resa till Egypten med barn.
*puffar* jag med... vi ska åka i december med en på 2 och en på 3 år..
*puffar* jag med... vi ska åka i december med en på 2 och en på 3 år..
Jag har bara hört att "alla" som åker dit får magsjuka, så jag började nästan ångra att vi bokade resan... Känns roligare nu :) Vi ska åka till Sharm Plaza Resort, någon som vart där?
(ursäkta att jag lånar tråden lite Molly)
Jag tänker att det är synd om barnen inte kan äta glass, även om det är värt det gnället som då blir, för att slippa magsjuka.. Får väl testa på mannen och se vad som händer 
Men tipset att sprita händerna vid användning av pengar var kanon! 3-åringen pratar om Lollo och Bernie hela tiden så det ska bli spännande att se.
Tycker någon vi bör vaccinera oss innan vi åker (med Twinrix)? Vi kommer vara allra mest på hotellområdet med all inclusive. Får så olika bud. En del vaccinationscentraler säger att det inte behövs om man inte ska t.ex. resa runt i landet, andra säger att man bör ta det...
Min VC sa att många säger att man ska vaccinera sig eftersom de vill tjäna pengar.
Fast nu läste jag på vaccinportalen att det enligt WHO är förhöjd risk för både hepatit A & B...
Iofs så skadar det kanske inte att ge barnen iaf...
Hur har ni andra som varit där gjort?
Blir vaccination..
Ok. Ska kolla upp dukoral också.. Tack för infon!
Vad skönt det låter! Vi har ungefär 4 v kvar... Ska bli supergott! Fast jag är lite nojjig hur barnen kommer vara på flygplanet, de kommer ALDRIG att vara stilla... Bäddad för familjen kaos...
Hur har ni andra gjort med pengar? Hur mycket ska man växla in? Egyptiska pund och euro, men vilket ska man ta mest av?
Tack för svaret! Hade ni med några euro till dricks? Tycker det är så svårt det där med dricks... Hmm..världsvan jag är! ;)
Vad bra! Tänkte det blir lite jobbigt att ta med olika valutor, jag har ju nog att hålla reda på en! :) Tack tack!
Tyvärr var maten ingen höjdare på hotellet. Annars har allt varit toppen. Ingen av oss blev kassa i magen. Snarare tvärtom, så blev vi hårda i magen. hahah. 
Vad skönt det låter! Med kvällarna alltså ;) Är väl kyligare nu när vi åker.. Men TÄNK OM man skulle ha tur med vädret, vad gott det hade vart!
(Har haft lite otur/dålig karma/eller nåt annat när jag rest. På ställen där det typ regnar EN gång om året så kommer det givetvis ett monsunregn som ingen hade föreställt sig, på resor till typ mallis där det ändå brukar vara ok, där blir det liiite kyligare än det brukar. Allt för att jag ska bevara min viiita viiita färg ;)
Äh, det bli säkert kanonbra! Några andra tips som man kan tänka på? Nu åker vi iofs inte till samma ställe, men allmänt? Första gången vi reser med båda barnen och eftersom gubben blir så nervös han med, så får jag tre kottar att ta hand om ;)
Men stackars liten.. Badskor checkas av. Och knäskydd ;)