3 månaders bebis frågor
Hejsan! Har en liten tös på 3 månader och är väldigt nyfiken/intresserad av hur det går för andra med bebisar i samma ålder. Tycker det är jättekul att jämföra och även berätta om hur det går med min Agnes :).
Så tänkte skriva lite frågor som ni gärna får svara på om ni känner för att dela med er! :)
Ålder? 3 mån 1 v
Vikt? 5475 vid 11 veckors ålder
Längd? 57 cm vid 11 veckors ålder
Tänder? Nej, men börjar fundera om det kan vara på g, vet att det är tidigt men hon dreglar nått så bedrövligt. Min bror var 4 mån när han fick sina första tänder.
Sömn dagtid/nattetid? Vaken ca 1.5 -3 timmar åt gången sen sover hon 30-90 minuter. Lägger henne vid 22 tiden efter kvällsmålet, sover då till 7-8 tiden. Äter och somnar om till 9 oftast.
Ammad eller ersättning? Ammade till ca 2.5 månader sen vägrade hon och tar nu bara flaskan. Min mjölk är nu slut så ger henne nan 1.
Kvällesrutiner? Sover en sväng innan klockan 22 sen är det dags att byts till pyjamas och få flaskan tillsammans med pappa och mamma i soffan. Vaggas till sömns och sover vidare i sin säng hela natten.
Övrig utveckling? Greppar saker utan problem, skrattar och jollrar för fullt. Väldigt med och intresserad av allt man gör :)