LaFontaine skrev 2012-08-13 13:11:55 följande:
Vi jobbar båda inne i stan och tycker att pendlingen allt som oftast fungerar bra. Visst är tågen sena ibland och vissa vintrar är jobbiga, men oftast handlar det om enstaka dagar eller kortare perioder. Numera finns också alternativ till tåg, från Jakobsberg går exempelvis en buss till stan och strular tågen för mycket kan man alltid åka till Kista eller Vällingby och byta till tunnelbana. Vi ser i alla fall inte pendligen som en anledning till att flytta.
Västra sidan av Jakobsberg är det som gäller. Där har du dessutom Olovslund och villaområdet.
Vad bra, tusen tack för ditt svar :)
Nadja93 skrev 2012-08-13 13:24:31 följande:
Jag bor i Vallentuna, Tycker det är en jätte bra kommun med massor av saker att göra, Man kan välja ifall man vill bo ganska centralt i hus/lägenhet eller lite mer ut på landet. Skolorna samt dagis finns det många av och jag tycker(eftersom jag själv gått i två av skolorna här) att dom är väldigt bra!
I Jakobsberg är det också bra, Har flera vänner som bott där, Dock vet jag inte så mycket om själva stället.
Har du någon koll på villaområdet vid Vallentuna Centrum?
Vi letar nog rätt centralt och inte så långt norr om centrum. Ormsta är nog vår gräns.