Anonym (-_-) skrev 2012-08-17 12:09:45 följande:
Jag har FB, men jag använder den inte mer än att jag går in lite då och då och kollar, kanske en gång varannan månad som mest.
Nu på sommaren har det varit lite mera eftersom det är många fester som jag går på som annonseras där. Det tycker jag är så himla tråkigt, att många företag och artister numera struntar i all annan marknadsföring, eflersom man når "alla".
Min personliga åsikt är ju att all "social media" har gjort världen ganska osocial. Nu vet jag att många kommer försöka bevisa motsatsen, men det är min åsikt and im sticking to it!
Men jag menar ju inte bara FB när jag pratar om sociala medier, utan all social och smart teknologi igentligen.
även all musik som man går med i sina sladdar uppe i öronen, och helst en jätte skärm framför ansiktet som pumpar en med information som man inte behöver.
Jag bor i stockholm, åker tunnelbana nästan varje dag, och jag tycker det ser ganska läskigt ut när man kollar ut över en fullproppad vagn. alla har hörlurar i öronen och gör verkligen allt för att inte få ögonkontakt.
Men jag vet att jag är anorlunda i allt detta. jag menar det är inte många 23 åringar som vars högsta dröm är att starta en självförsörjande farm, och bara leva på närproducerad mat.
jag tycker att teknologi öht är ganska läskig, speciellt de nya "smarta" teknologin. Vi måste ju inse att ju längre in i teknologins värld vi kommer, ju längre bort kommer vi från naturen och ifrån oss själva.
Kan bara hålla med här! Har en kompis som är helt hooked på twitter. Hade bjudit in honom och några andra vänner för att se Eurovision i våras. Han satt med sin j-a mobil under hela programmet och kollade egentligen bara när Loreen sjöng. Annars satt han och kastade ett öga på tv:n medan han twittrade.
Det enda han konverserade med oss var när han läste upp vad han eller andra hade skrivit respektive vilka svar han hade fått. Sociala medier gör vissa grymt osociala med sin omgivning IRL. Smått tragiskt faktiskt.