Anonym (Förbannad vän) skrev 2012-08-14 12:47:34 följande:
nej så kan man inte göra. Man kan inte få en ägare till uteställe att porta en person för att den misshandlat sitt ex. Då skulle ju inte Pernilla Wahlgrens ex kunna gå ut. Det är förtal att gå runt och sprida ut sånt. Sen kan jag väl inte polisanmäla det min vän berättat om hon själv inte vill, hon kan ta tillbaka anmälan och sen bli förbannad på mig att jag inte respekterar hennes beslut. Ärligt talat tror jag knappt psykopaten skulle få något straff. Psykisk misshandel är ju lagligt (och går inte att bevisa i det här fallet) och sen de ggr hon attackerat henne fysiskt och hotat finns det inga vittnen, inga bevis. Det finns ju killar som femtioelfte gången de blir anmälda och dömda för misshandel (strypning, grovt våld mot huvud osv) får typ 3 månaders fängelse. Sen måste ju min kompis själv gå med på att vittna annars är det meningslöst.
Skriver den här tråden för att de som träffar "den här typen av människor" ska akta sig. Också för att kanske få bekräftelse på att det finns andra misshandlare som stämmer in på beskrivningen.
Jag förstår vad ditt syfte är. Det jag menar är att det kan vara värt att anmäla misshandel. Klart det ska göras av den som blivit misshandlad och ingen annan.
Jag har däremot lite svårt för såna där listor med varningstecken för ditten och datten. Varenda människa jag känner ska jag akta mig för isf.