Embryoadoption på Elite Clinic
Hej!
Min man och jag har planer på att göra embryoadoption, troligtvis på Elite Clinic i Tartu. Någon som varit där och fått behandling? Vad har ni för erfarenheter av kliniken?
Hej!
Min man och jag har planer på att göra embryoadoption, troligtvis på Elite Clinic i Tartu. Någon som varit där och fått behandling? Vad har ni för erfarenheter av kliniken?
Jag var där i Juni och har bra erfarenhet, men det finns säkert modernare kliniker. Prisvärt. Det går bussar varje timme från Talinn till Tartu, resan tar ungefär 2,5 timme. Du får gärna inboxa mig om du har några fler frågor.
Nu blev jag nyfiken. Har själv gjort EA på Unica i Brno. Tyvärr misslyckades första försöket. Mkt nöjd med kliniken och personalen. Kostnad 1500 euro för två frysta blastocyster. Vi är nu på gång för ett andra försök, 30 aug är det transfer. Vill kolla med dig om det är frysta el färska embryo ni ska adoptera? Kostnad? Att åka till Tallin är ju både lite närmare och billigare än att flyga till Prag :)
Hej!
Vad skönt att höra att det var ok på kliniken. Vi hade svårt att bestämma oss för vilken klinik vi skulle välja.
4everHope - Vi ska göra FET. Det kostar 1650e oberoende av om man får ett eller två. Mediciner är inte inräknade i kostnaden, det skulle bli runt 400e uppskattade de på kliniken. Man sänder provsvar o liknande med post eller fax och behöver bara göra ett besök på kliniken.
Vi kommer nog att flyga från Malmö direkt till Tartu.
Kvickrot- Bokade du bussen Tallin -> Tartu i Sverige eller när du väl var på plats?
Ska försöka inboxa dig Kvickrot, har inte gjort det förut
Mvh Hennah
Vi var i Estland i fem dar ungefär, såg det lite grand som en semestervecka. Vi köpte biljetter på busstationerna i Talinn och Tartu men det går att köpa direkt på bussen. Intressant att ni ska åka flyg direkt till Tartu från Talinn.
Vi ska dit i höst igen för FET.
Ursäkta! från Malmö till Tartu
Kvickrot Har inboxat dig, tror jag
Flyget går nog från Köpenhamn om man vill flyga billigast, men med Öresundstågen tar det bara typ en halvtimme mer.
Har nu haft mer kontakt med kliniken och det blir FET i slutet av november om alla prover ser bra ut!