• Callina

FB? Om jag vill blockera någon som redan blockerat mig?

Om man vill blockera någon så skriver man in namn och upp dyker förslag. Men om jag vill blockera någon som redan har blockerat mig (för säkerhets skulle eftersom den här personen sedan kommer ändra sig och då vill jag inte att personen ska kunna hitta mig på FB. Men hur gör jag då när jag inte får upp denna person?

Tänkte också höra om det innebär när man blockerar någon att man automatiskt inte ser den personens inlägg då heller? För om det nu är så att jag inte kan blockera så vore det ju bra att personen inte kan se mina inlägg heller om denna har blockerat mig. (vi har gemensamma vänner på FB)

• Svar på tråden FB? Om jag vill blockera någon som redan blockerat mig?
  • fjonkelina

Jag hade samma dilemma och lade in personen själv till slut under blockeringar. Då kan man inte se varandra eller söka på varandras namn m.m. Det kan vara skönt att veta att man sköter det själv och inte bara den andre som bestämmer om det ska synas.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.......................................
  • Callina

Jag har ytterligare en fråga om någon vet..  Glad

Om jag har en person blockerad och en gemensam vän lägger upp ett foto på mig på sin tidslinje och taggar mig, ser den personen jag har blockerat mitt foto då? Eller ser personen bara fotot utan taggen? Eller inget foto alls?

• Fia 28
    Callina skrev 2012-09-03 22:55:33 följande:
    Jag har ytterligare en fråga om någon vet..  Glad

Om jag har en person blockerad och en gemensam vän lägger upp ett foto på mig på sin tidslinje och taggar mig, ser den personen jag har blockerat mitt foto då? Eller ser personen bara fotot utan taggen? Eller inget foto alls?
    Google säger att personen ser taggen som vanlig text, alltså ser ditt namn men ingen länk till din profil. Fotot syns nog.
  • bellzan

Om jag t.ex. blockerar dig, så kan du inte se mig, och jag kan inte se dig. Därför behövs det inte. Ingen har chans att se varandra. Inte ens med gemensamma vänner och om vi skriver kommentar i samma inlägg!

• Callina

Ja men gäller det även för foton som en gemensam vän lägger upp?

• Fia 28
    Callina skrev 2012-09-04 09:44:51 följande:
    Ja men gäller det även för foton som en gemensam vän lägger upp?
    Nej, eftersom det inte är du som lagt upp fotot så kan den blockerade personen se det. Den kan bara inte följa ditt namn till din profil.
  • Callina
    Fia 28 skrev 2012-09-04 09:46:55 följande:
    Nej, eftersom det inte är du som lagt upp fotot så kan den blockerade personen se det. Den kan bara inte följa ditt namn till din profil.
    Om fotot är taggat kan man ju tycka att det borde bli osynligt iofs...
  • Fia 28
    Callina skrev 2012-09-04 20:21:56 följande:
    Om fotot är taggat kan man ju tycka att det borde bli osynligt iofs...
    Men om fotot är taggat med flera personer då, är det inte konstigt att bilden skulle bli osynlig bara för att du var med på bilden?
  • Callina
    Fia 28 skrev 2012-09-05 10:47:17 följande:
    Men om fotot är taggat med flera personer då, är det inte konstigt att bilden skulle bli osynlig bara för att du var med på bilden?
    Sant!

Ytterligare ett scenario: Om personen är blockerad men jag lägger upp ett foto på en gemensam vän i dennes gemensamma väns logg där den gemensamma vännen är taggad? Vad syns?

Intressant hur dom får ihop allting..
  • Fia 28
    Callina skrev 2012-09-05 17:24:46 följande:
    Sant!

Ytterligare ett scenario: Om personen är blockerad men jag lägger upp ett foto på en gemensam vän i dennes gemensamma väns logg där den gemensamma vännen är taggad? Vad syns?

Intressant hur dom får ihop allting..
    Samma där igen. Personen kan se fotot men kan inte klicka på ditt namn.
  • Sven Markus

Hur gör man om man vill bli vän igen med en person som man tagit bort från vänlistan. Det finns inte någon "knapp" att klicka på på denna personens sida. Det finns bara en "knapp" med "Subscribe" istället.

Det måste gå på något sätt.  Normalt klickar man ju på "Add Friend"

• Fia 28
    Sven Markus skrev 2012-09-06 09:05:05 följande:
    Hur gör man om man vill bli vän igen med en person som man tagit bort från vänlistan. Det finns inte någon "knapp" att klicka på på denna personens sida. Det finns bara en "knapp" med "Subscribe" istället.

Det måste gå på något sätt.  Normalt klickar man ju på "Add Friend"
    Då har denna person valt bort "add friend"  knappen och du måste skicka meddelande eller nåt annat så får denna skicka vänförfrågan till dej istället.
  • Sven Markus
    Fia 28 skrev 2012-09-06 09:34:13 följande:
    Då har denna person valt bort "add friend"  knappen och du måste skicka meddelande eller nåt annat så får denna skicka vänförfrågan till dej istället.
    Tack för svaret. Jag måste alltså be henne skicka förfrågan till mig som jag accepterar. De enda sättet.

Jag ska mejla henne om detta.  
  • HumlanMamma

Dax att bojkotta FB.
    MAN KAN INTE LITA PÅ FACEBOOK LÄNGE: FAST MAN ÄR ÄRLIG. HAR START UPP HUR MÅNGA KONTO SOM HELST FÖR DOM HAR STÄNGT NER MINA KONTO HELA TIDEN JU. DET STÅR SÅ HÄR LÅSES FÖR TILLFÄRLIG. KOMMER INTE ATT GER MIG. VILKEN FALL SOM HELST.

BIM: 18/12
Svar på tråden FB? Om jag vill blockera någon som redan blockerat mig?