kutiom skrev 2012-08-14 22:38:47 följande:
Min tik har samma, små och några lite större bölder på rygg och även fram över öronen. Det började med en vad jag trodde var fettknöl för några år sedan och sedan tillkom en. Nu har hon även en del små varianter.
Då canceralternativet inte varit något roligt att få reda på har jag helt enkelt blundat för problemet. Hon äter bra, promenerar med som vanligt samt leker även med de övriga hundarna - och är dessutom elva år gammal så jag är nöjd så länge hon hänger med
Håller tummarna för att det din hund fått är ofarligt, det är vad jag vill att min egna har med!
min hund mår också bra i övrigt. därför jag egentligen inte var orolig, tills jag ringde vet...
NickeLillTroll skrev 2012-08-15 23:25:55 följande:
Det finns nog ingen som kan ge dig ett svar som är 100%. Mitt råd är att du tänker efter vad du tycker att din hund ska behöva gå igenom. Att hunden ska må dåligt för att vi människor är egoiser och vill hålla kvar dom så länge det bara går, tycker jag är fel. Hunden har gett dig 7 år av glädje, ska den belönas med smärta och illamående?
Det kan ju hända att veterinären har ett lindrigt "knep" att få din hund frisk. Då ska du naturligtvis ta det!
Jag hoppas att din hund inte har cancer och att den snart blir frisk igen!
operation är jag nästan inställd på. det är hur det bli efter, om det ska in med starka mediciner eller cellgifter. är så okunnig om sånt.
har haft djur förut, dock ingen hund, som jag har fått ta beslut om man ska fortsätta kämpa eller avliva. då har veterinärernas åsikt spelat stor roll, eftersom de ofta har koll på vad som kan hända.
vill de ska ringa så fort som möjligt och säga att det bara var lite ofarliga fettknölar eller talggrejer som är helt ofarliga.
fick frågan idag av familjen hur mycket jag är beredd att lägga ut om det inte går på försäkringen. är så svårt! hur tänker andra hundägare?
ska min hund ha ett fast pris eller spelar det ingen roll? har ett barn sedan innan och nr två som kommer närsomhelst, så min hundbebis är egentligen inte prio ett, utan kommer på tredje plats, men jag vill ju ge honom en ärlig chans! 7år tycker jag är så lite, rasen kan ofta bli det dubbla...