• Anonym (Linn)

Min pojkvän saknar sitt ex

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 2 år, har absolut aldrig känt såhär för någon annan tidigare. MEN en dag fick jag se att han hade skrivit till sitt ex att han inte kunde sluta tänka på henne och att han trodde dem var gjorda för varandra. När jag frågade varför så hade han inget bra svar, han sa att han inte menade det och han ångrar sig, sen kunde han inte säga mer. Och i början av vårt förhållande kallade han mig för hans ex namn ett antal gånger.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag kan inte sluta tänka på att han kanske tänker på henne när vi ses osv, har mått otroligt dåligt över detta och känns som jag bara är där för att han inte har någon annan.
    Ska jag bara glömma detta och gå vidare och tro honom eller ska jag skita i honom?
    Har otroligt svårt att lita på folk och mina känslor har blivit upp och ner tack vare det här. HJÄLP!

• Svar på tråden Min pojkvän saknar sitt ex
  • Anonym (Sundancer)

Men du det finns ändå fler....du får prova dej fram.

• Anonym (,,,)
    Anonym (Sundancer) skrev 2020-04-17 14:59:16 följande:

Men du det finns ändå fler....du får prova dej fram.

Klart det finns fler. Men jag har letat i 1,5 år nu (är i 30-års åldern så, atte...) och han var den enda jag verkligen klickade med och kunde börja bygga något med. Trodde han också kände så. Vilket han säger att han gör. Bara att han gjorde ett misstag och skrev något till ett ex som han egentligen inte menade. Vet inte vad jag ska tro egentligen. Huvudet säger en sak och hjärtat en annan Obestämd
  • Anonym (Sundancer)

Det är väl ingen panik att "sätta bo " men känner du att du kan hålla honom så får du vara införstådd med oro kanske...
    Ingen ålder 30 ,säger en man med erfarenhet,,

• Anonym (jaha)
    Anonym (,,,) skrev 2020-04-17 13:51:06 följande:
    Nej, jag är tyvärr fullt medveten om att lögner är en del av livet, stora och små :P Frågan här är dock om han själv också är helt medveten om han ljuger för mig, henne eller till och med sig själv.
    Ärlighet är viktigt, men ett visst mått av realism måste man också ta med i beräkningen. Använde han mig för att komma över sitt ex så är det en sak, men att skriva till henne att dörren i stort sett var öppen är INTE okay.
    Jodå han ljuger nog, man skriver inte så om man inte menar det, just då när han skrev det menade han det. Hur han känner nu är ju kanske en annan sak. Men frågan är bara vad du vill, vad är det du är ute efter... vill du "bara" att han ska sluta ljuga och tala sanning ?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (,,,) skrev 2020-04-17 15:05:10 följande:
    Klart det finns fler. Men jag har letat i 1,5 år nu (är i 30-års åldern så, atte...) och han var den enda jag verkligen klickade med och kunde börja bygga något med. Trodde han också kände så. Vilket han säger att han gör. Bara att han gjorde ett misstag och skrev något till ett ex som han egentligen inte menade. Vet inte vad jag ska tro egentligen. Huvudet säger en sak och hjärtat en annan Obestämd
    Jag tycker det är uppenbart att han ljuger, man skriver inte så "av misstag". Han menade det då, sen har han ångrat sig med tiden och nu kommer han inte erkänna det för att han är rädd att du dumpar honom.
  • nuggen

Dumpa han, han fladdrar för mycket, efter 2år borde han lärt sig nått.

• Ms anybody

Det är väl lite typ det här som man brukar höra om dessa situationer i livet. Men....

Om han inte har kommit över sitt ex än efter 2 år så kommer han nog inte göra det förrän han träffar någon som lyckas få honom att glömma henne. Och tyvärr är det nog inte du.

Jag tycker du ska gå vidare och hitta nån alltid kommer att välja dig först i alla situationer och inte sitt ex.

Det är sitt ex han tänker på. Sitt ex han saknar.

Tycker inte du att du själv förtjänar bättre?

• Anonym (,,,)
    Anonym (jaha) skrev 2020-04-17 17:10:48 följande:
    Jodå han ljuger nog, man skriver inte så om man inte menar det, just då när han skrev det menade han det. Hur han känner nu är ju kanske en annan sak. Men frågan är bara vad du vill, vad är det du är ute efter... vill du "bara" att han ska sluta ljuga och tala sanning ?
    Nej, i min värld ljuger man inte om sådant. Antingen ljuger han ju för mig eller henne, oavsett är det fel på så många sätt... Frågan är mest om jag kan tro på vad han säger nu? Det är ett par månader sedan han skrev till henne, så visst kan han känna annorlunda nu. Men månaderna innan han skrev det då, betydde inte de nånting? Rynkar på näsan
  • viseversa

Om du undrar om du ska göra slut med en människa som älskar sitt ex så JA du ska göra slut. Du är inte nr 1 för honom. Hade hans ex velat ha honom igen hade han lämnat dig utan en tanke. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (,,,) skrev 2020-04-20 07:55:08 följande:
    Nej, i min värld ljuger man inte om sådant. Antingen ljuger han ju för mig eller henne, oavsett är det fel på så många sätt... Frågan är mest om jag kan tro på vad han säger nu? Det är ett par månader sedan han skrev till henne, så visst kan han känna annorlunda nu. Men månaderna innan han skrev det då, betydde inte de nånting? Rynkar på näsan
    Ja, det är fel, men du vill ju veta om han ljuger eller inte, och jag menar att han ljuger för om man skriver inte så som han gjorde om man inte menar det..

Jag tror inte känslor förändras jättemycket på några månader, han har förmodligen ff känslor för henne, men det kommer han aldrig erkänna för han vet att du kommer dumpa honom då och då blir han utan någon alls. Men om han skrivit så till henne och inte fått någon respons så fattar han nog att han inte kommer få henne, men dig har han ju redan. Så ja jag tror att du är hans andrahandsval känslomässigt, rent logiskt fattar han nog att han inte kommer få henne, men han hoppas nog i hemlighet och skulle chansen dyka upp så kan han ju alltid göra sig av med dig.
  • Snoggen

Folk gör vad folk gör för det mesta, tänker på sig själva. Säger inte de på ett bittert sätt utan mer som ett sätt att förhålla sig till andra människor och i relationer.

Med de sagt kan du läsa in hur mycket betydelse du vill i de han gjort och välja att avsluta. Men verkligheten är inte så svart eller vit och hade valet varit så enkelt hade du knappast skrivit här?

Kan de vara så att de som svider mest i det hela är att han inte varit ärlig med sina känslor och gjort dig involverad? Förstår att de svider om det finns känslor för ett ex 2år in i er nya relation men de går ju inte riktigt rå för.

Ta hand om dig! Snoggen

Svar på tråden Min pojkvän saknar sitt ex