Vad menar ni med mogen?
Jag har ofta hört olika personer prata om att barnet är moget/inte moget att sluta med blöja (dagtid främst då). Men det verkar som om det finns olika syn på vad som menas med definitionen av "moget".
Jag har ofta hört olika personer prata om att barnet är moget/inte moget att sluta med blöja (dagtid främst då). Men det verkar som om det finns olika syn på vad som menas med definitionen av "moget".
Då tänker du alltså att man påbörjat potträningen och sedan konstaterar om det funkar efter ett tag?
Typ alternativ två med ditt förbehåll för en veckas olycksfrihet (hur ska man annars veta när det är dags att påbörja potträningen menar jag).
Aha.. ;).. Det är intressant med utläggningar också och inte bara röster så det giorde inget! ;)
Intressant! Jag tror nog också på det där om "övermogenheten". Att många får problem med barn som inte vill bajsa annat än i blöjan eller bara kissa på vissa toaletter kanske har väntat för länge. Vi väntade nog lite för länge med första barnet och fick några knasiga egenheter som tog ca 7 månader att bli av med. Dessa hade nog inte hänt om vi börjat tidigare..
Det kanske är som du säger att det är frågan om föräldern är "mogen" för det eller inte. ;)
I en del andra länder (typ Vietnam) är ju de flesta barnen blöjfria vid ett års ålder har jag för mig. Blöjor är dyra där så man är tydligen mer motiverad att börja tidigt.
Ah, här är det jag läste: www.svd.se/nyheter/idagsidan/forskare-foljer-bebisars-pottraning-i-vietnam_2726961.svd
Då är frågan om det inte blir lite moment 22 över det hela. Som jag förstått det orsakar blöjor att barn småskvätter hela tiden istället för att hålla sig och kissa regelbundet. Men det vet kanske "EC:are" mer om?