• Anonym (fan)

kan vem som helst ta dna på ens barn??

Har en egoistisk jävla ex  som jagar mig och påstår att mitt barn är hans fast det inte är det

har han rätt att begära dna test??

• Svar på tråden kan vem som helst ta dna på ens barn??
  • Queenie70

I din situation så skulle jag låta göra ett dna test för att få slut på det.

• Iam
    Queenie70 skrev 2012-08-16 13:36:11 följande:
  • Mariohn
  • hellokill3r

• doggy

Varför inte göra ett test frivilligt så är det ur världen ??

• Kjell2
    Anonym (fan) skrev 2012-08-16 13:33:16 följande:
    Har en egoistisk jävla ex  som jagar mig och påstår att mitt barn är hans fast det inte är det

har han rätt att begära dna test??

I grunden - nej. Vad han kan göra är dels att övertyga socialförvaltningen att något inte stämmer med faderskapet eller helt enkelt knycka en bit vävnad,t ex ett hårstrå, från barnet och sen själv bekosta en test.

Att övertyga socialförvaltningen är rätt svårt, på gränsen till omöjligt om det finns en fastställd fader.

Om det däermot nu pågår en faderskapsutredningen kan det bli lite spännade om han lyckats så tvivel hos socialförvaltningen.
  • Anonym (fan)

Min ex man  står som pappa, men ärligt jag trodde man var tvungen oh ha sex med någon för att de skulle kunna bli pappa

• Anonym

Nej, bara vårdnadshavaren/na. 

Andra regler gäller vid viss kriminalitet, men det hör ju inte hit.  

• doggy

Du har alltså varit otrogen när ni var gifta o blivit gravid. ?

• Barbamamah
    Kjell2 skrev 2012-08-16 13:47:25 följande:
    I grunden - nej. Vad han kan göra är dels att övertyga socialförvaltningen att något inte stämmer med faderskapet eller helt enkelt knycka en bit vävnad,t ex ett hårstrå, från barnet och sen själv bekosta en test. Att övertyga socialförvaltningen är rätt svårt, på gränsen till omöjligt om det finns en fastställd fader. Om det däermot nu pågår en faderskapsutredningen kan det bli lite spännade om han lyckats så tvivel hos socialförvaltningen.

Med tanke på att man vet att många barn har "fel" pappa på papper tycker jag att det är konstigt att det ska vara så svårt att få sin fråga prövad vid misstanke. Vad krävs det för att övertyga socialen att starta en utredning?
Svar på tråden kan vem som helst ta dna på ens barn??