• Anonym

Varför behandlar han mig så respektlöst?

låter som om han inte varit speciellt nöjd på flera år, inte du heller kanske. Det här andra förhållandet är säkert en flykt från verkligheten. Att han reagerar med att bli arg är säkert ren frustration och inte så väldigt konstruktivt men han klarar det inte på nåt annat sätt.

om ni ska ha en chans att klara ut detta behöver ni professionell hjälp av terapeut. Men det finns ju en risk att han redan är färdig med ert mentalt och flyr till det här nya.

• Anonym

Jag skulle inte flytta och jag skulle inte vara ett skvatt intresserad av att fortsätta relationen heller. 

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-08-16 16:23:25 följande:

Nej att flytta till nytt hus med honom i det här läget vore ju helt galet. Med tanke på hur situationen är så förstår jag inte hur han ens kunde föreslå det. Han verkar bara kunna se sig själv.
    Och lämna ett för dig roligt och givande arbete också. Nä, det gör du rätt i som skippar, tycker jag.

I övrigt låter det för mig på din beskrivning som om han hamnat i någon sorts livskris som han önskar att du eller kanske den andra kvinnan ska lösa åt honom. Jag har förståelse för att man givetvis kan hamna i en sådan någon gång under livet, men det ger förstås inte någon rätt att bete sig som en skit vilket han ju gör.

Jag skulle vänligt men bestämt tacka för kaffet och därefter ställa krav (krav!) på att upprätta ett fungerande samarbete kring de barn ni har. Jag skulle bete mig väldigt civiliserat och avkräva honom samma sak. Men allt utöver det skulle jag göra klart för honom är historia nu. 

Är övertygad om att du kan ha ett alldeles utmärkt liv honom förutan.  
  • Anonym

"Om ni flyttar avslutar han sitt förhållande" - var är det för j***la utpressning??

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-16 17:18:39 följande:
    "Om ni flyttar avslutar han sitt förhållande" - var är det för j***la utpressning??
    Ja, han måste ju ha en väldigt grandios självbild som tror att ts per automatik vill ha honom efter att han bedragit henne under ett års tid. 
Svar på tråden Varför behandlar han mig så respektlöst?