• Anonym (TS)

Vad göra åt mina tänder?? Implantat? Porslinsfasader? Kompositfasader?

Jag har mått dåligt över mina tänder under i princip hela mitt liv.
    Jag undrar nu om någon som har erfarenhet av implantat, kronor, porslinsfasader och kompositfasader vad jag bör göra åt mina tänder. 

Jag hatar mina "huggtänder" i överkäken. Jag ser ut som en jäkla vampyr.Vad kan man göra åt detta?

de två framtänderna i mitten av överkäken är väl ok... men tänderna mellan framtänderna och hörntänderna i överkäken är intryckta och ligger inte i linje med de mittersta två framtänderna. (den ena mer än den andra). Vad kan man göra åt detta?   

Underkäken är allmännt sned och vind... men kanske inte lika katastrofal.

HJÄÄÄP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-16 21:24
    OBS! Jag har varit remiterad till odontologen vid tre tillfällen. Han har då sagt att det inte är ett alternativ för mig att ha tandställning pga kontaktytor och att jag har ett öppet bett som endast kan ordnas med stor käkopperation...
  • Svar på tråden Vad göra åt mina tänder?? Implantat? Porslinsfasader? Kompositfasader?
  • Anonym

Tandställning? Tar ca 2 år så blir tänderna raka o fina

• Anonym (TS)

Tandställning i all ära... men det formar ju inte om mina huggtänder (vilket är mitt största komplex).... dessutom har tandläkarna redan sagt nej till tandställning. Så frågan är om porslins-/kompositfasader kronor eller implantat kan rädda mig :)

• ThisIsMe

Tandställning och slipa ner huggtänderna lite om det nu är längden på dem du tycker är fult. Jag ser faktiskt ingen konstigt med dem alls, alla har ju dessa huggtänder.

• Emma Bjärgestad

Tycker oxå att de är charmiga :)

• Anonym (ela)

Varför går inte tandställning då? Fasader kommer inte att påverka hörntanden som sitter för högt upp. Och vilka är huggtänderna du pratar om? Är det hörntänderna? Jag tycker de ser ut som på de flesta som inte gnisslat sönder sina tänder. Jag tror att om du hade tandställning och fick rätt placering på tänderna så skulle det övriga inte besvära dig.

• Morcheeba

Varför har de sagt nej till tandställning? Nej det är sant att de inte kan ändra formen på tänderna, men om man ändrar placeringen på de två tänderna mellan framtänderna och "huggtänderna" tror jag de blir mindre framträdande. 

Vet även att man kan slipa tänder, vet inte om man kan göra det på alla tänder, men det är ju något du borde ta upp med din tandläkare.

Tycker för övrigt att "huggtänder" är skitsnyggt. Skulle gärna ha fangs som t ex Avril Lavigne!  

• Jozzan79

Jag tycker inte att det är något fel på dina tandrader.... jag tycker inte att du ska skämmas!

Svar på tråden Vad göra åt mina tänder?? Implantat? Porslinsfasader? Kompositfasader?