dreamy skrev 2012-08-18 20:40:50 följande:
Jag har kört på ballongmodellerna tills grabbarna varit två drygt, därefter midja.
Ballongmodellerna är bra dels för att man rymmer många lager, om man har barn som inte gillar att plumsa i snö utan är mer stillastående/iakttagande osv. (Blir ju varmare utan att det blir knöligt). Men det är även bra för barn som rör sig mycket då själva overallen inte ligger så nära kroppen och liksom hindrar rörelserna. Däremot ser de ju ganska klumpiga ut, men det är ju urgulligt! Småbarn ska ju se ut som små "sjöstjärnor" a la Maggie Simpson på vintern :)
Barn med för "tighta" overaller får jag lite cellskräck av, av någon anledning... Har säkert haft någon sådan själv någon gång i tiden som jag inte varit så förtjust i...
Kan tipsa om att köpa könsneutrala Reima, då de håller sig i nyskick för flera barn, åtminstone upp tills barnen börjar vara i skolåldern och sliter på dom litet mer. Så underbar kvalla!
Han är RÖRLIG! Klättrar och grejar. Det är inte så att allt tyg är "i vägen"? Fast om det bara finns ballongmodell före 92 så är ju inte valet så svårt. I fjol hade han en helt vanlig overall men då gick han bara omkring på altanen

.