Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

Utredning som verkar stå stilla

Egentligen är det hemligt, men en av dom berättade för mig, mest för att jag förstod på hans kroppspråk att det var så, så jag frågade och han sa att det var så. Ja man kan ju ringa och prata om det, så det är ju bra! Men de är äldre och barnen är över 10 år, så det var inte lika öppet på den tiden som det är nu, så de "skäms" väl lite. Men enligt mig helt utan anledning eftersom det är så vanligt nu! :)

Jadu, odlingen är klar nästa vecka, så det blir väl då! :)

Vad bra! Hoppas det går bra då! Att ni får några vettiga svar! :)

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg

Jadu! Och mensen är 3 dagar sen! Tror äl var förskjuten för jag hade äl sekret i fem dagar efter att dem borde varit så. Tog ett test på bim som var neg.

Tror det fortfarande är så! Känner varken mensvärk eller annat så!

• AlexandraViberg

Ja så är det ju.. min brukar dock inte vara sen.. bara tidig! :(

Jo, jag hade möhippa knappt en vecka innan vi plussade också, men läkarna sa att det INTE hade med att ägget fastnade i äggledaren att göra, för det gjorde den innan möhippan. Men man kan ju inte låta bli att fundera såklart, men så är det inte.

Är du säkert på att det visade positivt i 5 dagar? Ibland ser det ju bara ut så innan den verkliga stegringen kommer. Men kan ju vara så..

Hoppas ni får någon aning, misstanke om PCOS? Då är ju ägglossningen lite knäpp och mensen kan bli oregelbunden och sen.

Vet hur det känns, är less på min kropp med..

• AlexandraViberg

Ja, vi tänker ju på det mer automatiskt eftersom vi känner våra kroppar och allt som händer i den! Lite frustrerande ja, men jag försöker att inte tänka på det. Har svin ont i brösten från 4-5 dagar efter äl.. Första månaden jag fick det trodde jag verkligen på grav, men icke, sen efter det får jag så varje månad.. Aldrig haft PMS förut, så det var inte alls roligt!

Men vafan, skumt med så många positiva dagar, bara hört om 2 max 3 dagar och då släpper det ju oftast på sista dagen! Har ni tagit blodprov för att se om du har ÄL?

Vi har inte kollat PCOS heller, inte vad han sagt men han kanske gjorde det under första gyn undersökningen, vettefan jag!

• AlexandraViberg

Jo, vet hur det är med det där, känns sepe att inte få svaren, vi gjorde dom innan de stängde för semestern och fick svaren när de öppnade igen men det var ändå skumt. Lurade av dom sperma provets svar dock, maken ville INTE vänta i flera månader, stackarn <3

Jag har ganska liknande men lite undantag såklart, du vet annorlunda pirr där nere än vanligt. Mensvärk tidigare osv osv.

Ja det brukar de väl komma fram till snabbt. Jag vet inte, har det inte så. Men känner folk som har det. Sägs vara det mest lätt åtgärdade felet iallafall! :)

• AlexandraViberg

De kollar ju sperman samma dag, det måste dom ju! Så de vet ju svaret på en gång :P

Jag såg lite söt ut under blodprovet och sa att maken inte kan sova på nätterna och att det är jobbigt för honom och hon svarade "ja, vi får ju inte säga för ni ska få alla svar samtidigt.. *klickade på datorn* men provet är bra, men lossas inte veta det på återbesöket"

Haha ja, okej då :P

Ja men även månader då vi inte riktigt försökt, när vi varit utomlands och sådant så har man ändå "känt" saker, fast man inte tänker på det..

Jag har trott att mensen ska komma i flera dagar nu, men ändå bim+3 så ingen mens :P
    Satt på middag hos pappa igår och kände hur det började värka ut i benen t.o.m men det kom ingen mens.. Kroppen luras!

• AlexandraViberg

Ja men precis? Det verkar ju vara så.. Under vår kommande paus vet ju jag fortfarande när äl och mens är..

Ska testa mig när jag vaknar idag! Men är garanterat negativt!

Nåväl, bara kämpa på!

• AlexandraViberg

Negativt på bim så är väldigt tveksam på att det är något men är mensen sen så testar man då och då! :)

• AlexandraViberg

Tror de har äl mycket senare än de trodde och det tror inte jag, kanske nån dag sen men hände det fem dagar senare är det fortfarande 14 dagar efter det nu och det borde synas nu.. :/

• AlexandraViberg

Jadu.. bim+4, min födelsedag idag och inget plus.

Tror jag är på gränsen att ge upp nu faktiskt, varken Gud eller Moder natur eller Livet verkar vara på min sida ändå, så det är inte lönt..

Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla