• Dagfördag

Utredning som verkar stå stilla

AlexandraViberg skrev 2012-09-24 23:18:08 följande:
    Man har ju alltid vårdgaranti, så första mötet ska ske inom 3 månader.

Alltså, jag tycker man får vänta nog länge ändå, med tanke på cykler och ägglossningar och gravtest hit och äl-test dit. Kan de inte försöka förstå och informera och boka träffar och dyl, lite fortare. För dem sitter ju på svaren, men man måste ändå vänta. Som om all "nödvändig" väntan inte är nog, då ska man vänta bara för väntandets skull känns det som. Då vi fick tid nu för att få veta alla våra svar så FANNS dem ju redan! Dem vet ju svaren, men ändå måste vi vänta 2 månader.
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-09-23 21:29:46 följande:
    Oj, var långt bort! Men bättre än ingenting antar jag.

Tror inte min kur mot bakterierna fungerat. Men jag hade som vanligt på antibiotika ägglossningssekret! Det händer alltså BARA när jag äter medicin.. Så något är det ju som är fuffens då!

Ska vänta denna cykel och sen efter mens så får de väl operera mig på tappen då..

Funderar på insemination, måste ju vara ett alternativ när man har bakterier som kanske dödar spermierna? :P

Men hur många kurer hade du tagit? Måste vara sjukt frustrerande....just att inte veta, varför saker och ting är som de är. Är det klart för att du ska få en operation nu då? Du borde ju iaf få en tid direkt efter första mensen som kommer nu då, så det blir gjort, om det är det enda alternativet kvar....Har dem inte sagt nåt om insemination då??
    Meeen, vi väntar väl vidare då hursomhelst, och hoppas på det bästa!
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-09-25 18:55:42 följande:
    Ja verkligen alldeles för länge! Det är ett helvete.

Jag har tagit tre hästkurer, dvs det starkaste man kan få, sista gången så fick jag en annan medicin för att kolla hur det gick, men det gick ju inte..
    Jag har inte pratat med honom, måste ju kolla om jag blir gravid denna cykel först innan! Men tänkte ändå i ringa i veckan och boka tid! :)

Nä, jag ska fråga om inseminationen, för det känns som att då kringgår man ju bakterierna, så det kan ju fungera. Vi får se, har massa frågor till nästa tid!

Ja, det finns ju alltid den möjligheten att det kanske tar sig denna gången! Fast jag har nästan gett upp det där hoppet att det har/kan ta sig för man blir bara så ledsen och besviken. Men jag håller tummarna åt dig ist! Känns lättare och mer troligt att det tar sig för någon annan! Så jag hoppas åt dig =)

Bra att du har planer på nästa steg om det nu inte tar sig iaf, och hoppas att de inte tjorvar och ber dig vänta ännu mer. Vi vill se lite action nu! Handling! från alla läkare och människor som faktist har möjlighet att hjälpa!

Känner själv som jag äntligen (!) ska få mens....efter 5 månader...än om det känns trist att det inte blir ett plus så är det ju ändå positivt bara att den äntligen kommer. Om den nu gör det vill säga, man vet ju aldrig. Kroppen kanske bara retas som vanlig och säger "känn på det här du, snart kommer den"...."APRIL APRIL". Typ så känns det, hela tiden. Nu ska jag sluta känna efter, och har den inte kommit om typ 2 veckor får man väl kolla....=s
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-09-29 11:45:21 följande:
    Vi grät så jävla mycket igår.. Så sjukt mycket. Bim-4 och ett super svagt streck så fick vi detta..

Min hästkur tog död på bakterierna och spermierna kom igen och nu hoppas jag att den sitter rätt bara, vi ska kolla det 19 oktober! Men äggledaren är ju nyspolad i augusti, bara en mens sen dess! Och jag plussade ju tidigt nu till skillnad från vid X.et.

Åh vackra värld, är det vår tur? Känns som att vi inte väntat 16 månader alls!

Håller tummarna så jävla mycket för er andra! <3
    Men gud va roligt! Och jag kan tänka hur snopna ni måste varit! Typ om ni ser i syne?! =) Jag hoppas det håller nu! Lycka till!!!! =)
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-10-02 18:12:04 följande:
    Alltså solros! FYFAN säger jag bara.. Antar att det är bla spermie prov de slarvat bort, fan helt jävla oacceptabelt enligt mig! Helt jävla sjukt. Sådär ska det INTE gå till och ni borde få komma in på en ny tid NU, de får fan klämma in er enligt min åsikt. Jag skulle kräva det! Det är dom som gjort bort sig!

Dagfördag: Ja det var väl ungefär sådär vi tänkte när vi såg första testet men grät och skakade av chock som fan och blev tvungen att ta digitalt dagen efter kände jag! Nu har jag även plussat på vanligt CB och idag skulle jag egentligen ha mens men inget u syne alls :)

Svävar på små rosa moln och jag hoppar INNERLIGT att ni kommer upp hit till mig när och hur det än blir eran tur! Tänker på er!

Kasta ner en repstege om du har en i bakfickan!!
    Alltså, jag måste säga att jag blir avis!!! Fast, du vet, inte missunsam avis, bara "vi då"!?
    Men jag hoppas verkligen det går bra för er och jag förstår verkligen hur (vill jag tro iaf) hur GLADA ni måste vara, precis lika glad som om vi skulle upptäcka detsamma! Det är verkligen inget att taför givet det här med att "skaffa" barn. STORT GRATTIS igen! =)
  • Dagfördag
    solros84 skrev 2012-10-02 14:17:27 följande:
    Är bara så arg och förbannad just nu.. Idag ringde läkaren. Hon hade kontaktat Huddinge där vi lämnat provet för 5 månader sedan. De påstår att vi aldrig varit där att de inte fått något prov. Men vi HAR varit där. Vi HAR lämnat prov. De verkar som att de tappat bort våra prover. Just nu är jag så nollställd och vet inte ens hur jag ska orka gå vidare. Kan de verkligen tappa bort ett sådant prov? Hur kul tror de att det är att lämna sådana prover? Betyder det här att vi måste lämna ett nytt prov och i så fall hur många veckor ska vi få vänta på att få en ny tid och sedan ytterligare veckor att vänta på svaren? Får det verkligen gå till såhär?

Alltså, hur kan man påstå att någon inte har lämnat ett spermaprov! Liksom, man är ganska medveten om att man gör det! Och att man sen går hem och väntar på svar! Håller med Alexandra, så jävla dålig av dem. Skulle också kräva en ny tid omgående, och ett svar omgående. Skulle inte gå med på att vänta så länge igen, det är nog orättvist som det är att vi sitter i den situationen vi gör att vi överhuvudtaget måste lämna ett spermaprov, medans andra gör barn på krogen typ.
    Ring och ligg på dem! *pepp*
    Förresten, har ni lämnat prov borde dem  kanske kunna se det ifall dem kan gå tillbaka och se bokningar? Så kan dem ju inte säga att ni inte varit där...
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-10-02 22:38:11 följande:
    Kommer aldrig ta något för givet och kommer aldrig äta p-piller igen, blir jag gravid på en gång efter förlossningen, jahapp.. då är det så naturen ville liksom.

Du, jag kastar ner den nu på en gång!

man får känna så! Blaimar ingen för det, minns ju hur det känns!

Kommer inte heller äta piller. Har inte gjort det på typ 8 år, men med tanke på min knappt existerande mens så lär det knappast hända i framtiden heller!

Härligt! Får se nu om vi klarar att komma upp snart

Mjo...men det är väldigt konstiga känslor. Man  vill lixom inte ha dem, och man är ju inte missunsam, ändå är dem så starka ibland! Dumt. Det är typ dumma känslor i en parentes.

Men, förresten, kände du av något så att du började ana att det kunde bli ett + eller testade du efter bim??
  • Dagfördag
    solros84 skrev 2012-10-04 15:31:18 följande:
    Tack vare en bra läkare har vi nu äntligen fått svar på våra prover! Förklaringen enligt läkaren till att de inte hittade provsvaren först är att de letat på fel ställe, vid andrologen istället för vid fertilitetscentrum. Kan inte riktigt förstå att hon inte visste var hon skulle leta eftersom hon själv skrivit remiss till provet vilket hon ju borde ha sett i datorn???eller?  Nåja de viktigaste är i alla fall att vi äntligen efter över 5 månader faktiskt fått svar!

Proven visar sig vara normala vad nu det innebär.. Som jag förstår det betyder det att strålningen som min sambo gått igenom ska alltså inte ha påverkat kvaliteten på spermierna.  Att vi inte lyckats bli gravida de senaste försöken verkar inte bero på detta så nu är det bara att hoppas på att det där pluset skulle vilja visa sig!

Skönt att det redde ut sig tillslut iaf! Fast lite småjobbigt att fundera över att göa om allt och bli arg! Men får ni hjälp om det inte skulle ta sig iaf då? Tänker eftersom ni ändå gått igenom en utredning?? Fast vi håller tummarna att det går ändå!
  • Dagfördag
    solros84 skrev 2012-10-10 13:54:06 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur det skulle gå nu ifall att vi ändå inte kan få barn jag har faktiskt inte tänkt på saken nu, har varit fullt upp med att ta in att det kanske går vanliga vägen i alla fall trots att vi varit så inställda på att det skulle bli IVF.

Vi har ju simmarna färdigt infrysta och de får han ha tills han är 55år. Det är inte speciellt vanligt men det finns ju alltid en risk att cancern skulle komma tillbaka i andra testikeln och att de då skulle få ta bort den, därför får de ju inte heller förstöra proven trots att han verkade ha dugliga spermier nu.

Men tanken kommer ju nu att "men om hans spermier är ok, då måste det ju vara mej det är fel på eftersom vi inte lyckats hittills" Jag vet att det kan bero på flera saker men tanken blir lite så.

Man hinner tänka mycket ibland.....och det är så sjukt jobbigt när inget händer. Men är det bara han som är kollad då?
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-10-09 15:07:09 följande:
    Ja, jag brukar få ont i brösten ungefär 4 dagar efter äl. Nu kom det på en gång vid äl och sedan så försvann det 7 dagar efter äl, det var DÅ jag började misstänka och två dagar senare på äl+9 så testade jag men det var för att utesluta graviditet när jag skulle skriva på ett kontrakt. Men hade små vaga aningar som sagt pga pms brösten försvann.

Jaha, då jag vart gravid så fick jag extra ömma bröst, och det höll i sig mycket längre än vanligt! Tvärtom alltså! Hur känns allt såhär långt då? =) Själv är jag depp. Fick höra att en till bekant ska ha barn, och jag kände mig bara så jävla värdelös som inte fungerar. Men det går väl över...Samtidigt som det ju är skitkul och jättespännande...tala om gott och blandat i känslopåsen.
Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla