Inlägg från: evaoregon |Visa alla inlägg
  • evaoregon

Flygplansmat

Med Icelandair ingår ingen mat för vuxna (barn under 12 år får gratis måltid) även om man flyger med dem över Atlanten (8 timmar).  Utbudet av mat till försäljning är inte alltid det bästa.  Senast vi flög med dem ifrån Reykjavik till Seattle (8 timmar) så fick vi köpa kakor och bananer för det fanns inga vegetariska alternativ.  Sedan hörde jag någon bakom oss som ville köpa bananer, men då var även de slut.  Rynkar på näsan  

• evaoregon
    evaoregon skrev 2012-08-17 15:50:34 följande:
    Med Icelandair ingår ingen mat för vuxna (barn under 12 år får gratis måltid) även om man flyger med dem över Atlanten (8 timmar).  Utbudet av mat till försäljning är inte alltid det bästa.  Senast vi flög med dem ifrån Reykjavik till Seattle (8 timmar) så fick vi köpa kakor och bananer för det fanns inga vegetariska alternativ.  Sedan hörde jag någon bakom oss som ville köpa bananer, men då var även de slut.  Rynkar på näsan  
    Så flyger man med Icelandair så kan det vara en bra ide att äta på flygplatsen i Reykjavik där det finns ganska mycket att välja på (vilket vi som tur var hade gjort).  På Icelandairs sida så står det att det alltid finns vegetariska alternativ (typ vegetariska mackor), men det stämmer tyvärr inte alltid.  
  • evaoregon
    zest skrev 2012-08-17 16:00:01 följande:

Bäst mat tycker jag att Quantas har. När jag flög till Australien tyckte jag att det var mat hela tiden, dock tog det lite mer än 10 h. man fick välja på 3 altenativ för lunch och middag dessutom var det snacks typ frukt o pringles och innan natten fick man en goodie bag med godis, kex osv. Sedan serverades det frukost på morgonen.

Jag tyckte att Qantas hade superbra mat när vi flög med dem år 2001, men det kanske inte alls är samma nuförtiden.  Har du flugit med dem nyligen?  Med Qantas fick vi t om middag på en kort flygresa mellan Melbourne och Tasmanien.  Det skulle man knappast få på ett flyg inom Europa eller inom USA.  Jag tror att den flygresan tog 2 timmar.  Glad
  • evaoregon
    MeraMia skrev 2012-08-17 16:07:02 följande:
    Är det nåt nytt för Icelandair?

Är rätt säker på att jag flög med dem för några år sen över Atlanten och då ingick måltider. Har för mig att det var bra mat också. Fast det är klart... finanskrisen kom ju efter det. Tungan ute

Tack för alla svar förresten! 
    Nej, det är inte särskilt nytt.  Vi flög med Icelandair till Sverige ifrån USA både 2010 och nu i år och det var samma sak båda gångerna.  Enbart barn under 12 år får gratis mat (de frågade t om hur gammal min tioårige son var).  Maten är bra om den finns, men jag tycker det är dåligt att det inte finns vad de lovar på sin sida.  Inte så kul att leva på kakor och bananer i åtta timmar... Rynkar på näsan
  • evaoregon
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-08-17 15:54:01 följande:
    Island har väl inte råd att förse flyggäster med mat *hrm*
    Nej, tydligen inte.  Man får även betala för hörlurarna (barn under 12 får gratis) så om man ska flyga med dem så är det en bra ide att ta med egna.
  • evaoregon

Jag kan förresten rekommendera att gå med i Icelandairs Saga club (gratis) där man får poäng för flygningar för de poängen kan man sedan använda nästa gång man flyger för att betala för maten ombord.  

Svar på tråden Flygplansmat