Inlägg från: BookLady |Visa alla inlägg
  • BookLady

Vilka skalbyxor?

Jag skulle aldrig ha 3000 i vattenpelare på skalkläder som ska fungera som regnkläder också. Vanlig galon är 5000 i vattenpelare på. Den typen av skalkläder som Everest är duger bara som vindskydd. Vi har haft Isbjörn som är 20000 i vattenpelare och de är suveräna. Testar pop i år som har 10000 och återstår att se vad vi tycker eftersom det inte regnat så mycket än.

• BookLady
    Lizzie 007 skrev 2012-08-23 10:00:15 följande:

Har du använt Everest? Var du missnöjd?
    Ja, hade ett par everest ett år. Helt värdelösa tyckte jag.
  • BookLady
    Lizzie 007 skrev 2012-08-23 13:03:33 följande:

Det beror på vem du pratar med. Som sagt jag har varit supernöjd med Everest och många jag känner har oxå Everest på dina små och varit nöjda. Min tjej har aldrig haft galon utan bara Everest och aldrig varit blöt. Så alldeles för dåligt tycker jag inte det är.
    Det beror såklart på vad man gör i och med byxorna också. Det jag tycker att de ska hålla för är att sitta i en vattenpöl eller vada i vatten upp till låren, eller vara ute i rätt så starkt regn i kanske 2 timmar. Det tvivlar jag starkt på att Everest skulle hålla för. Men kanske de håller för lättare regn en halvtimme eller att vara ute i blött eller fuktigt gräs tex.
Svar på tråden Vilka skalbyxor?