Ni mammor som har haft missnöjda bebisar, har det blivit bättre när dem kom till 6 månaden och uppåt?
Hej alla mammor!
Jag har en pojke som blir 6 månader, och är riktigt missnöjd bebis.
Han har alltid varit det ända sedan han föddes. Först hade han mild kolik, som varade i 3-4 veckor, sedan började han bli riktigt behov av närhet och ville alltid bli buren och inte göra annat, och än idag så kan det fortsätta.
Han vill mest av allt bli buren, och inte ligga på babygymet längre än 5 minuter, och samma på babysittern, och då vi tar upp han och går alltid runt med han i lägenheten. Ja, jag har en bärsele som kan underlätta bärandet..
Annars gnäller han eller blir kinkig eller så skrikig så man verkligen ska göra honom nöjd och som han vill...
Jag blir så låst och har även en 2 åring hemma, men inget hemma går och göra och man vill bara ut andas då..
Men väl ute är det likadant, där är han också missnöjd och vill bli buren i bärselen...han blir tokig i vagnen.
Jag är så trött, utmattad och har inget ork längre..Vad ska jag göra???
Han somnar även dåligt på dagarna, och har jättesvårt att finna sin ro..så han bara gallskriker när vi försöker vagga honom i famnen eller vagnen...Tar evigheter tills han somnar..
Men på kvällen somnar han ganska lätt men sover dåligt på natten, vaknar flera ggr, så där blir det ingen sömn för vår del heller...
Han är alltid grinig, gnäller för det minsta, vad jag än gör blir han inte nöjd med..vad ska vi göra??
Jag ammar och matar honom med smakisar och gröt, och nu har vi även börjat med ersättning på kvällen så att han kanske blir riktigt mätt då och sover...Men funkar ej, han vill inte ens ta flaska, och gillar inte ersättningen så väl..
Ni som har haft missnöjda och " svåra " bebisar, hur har det gått för er sen när dem har kommit upp till 6 månader och uppåt? Har det blivit bättre och lugnare, eller har det bara fortsatt vidare?
Man hör av vissa att när dem väl kommit upp till 6 månader så blir det mycket bättre, och lugnare med tillvaron hemma..Är det sant??
Jag vill höra era versioner, så hoppas ni har tid och berätta...för här blir jag tokig snart, och jag är så ledsen att jag kan inte hjälpa honom på annat sätt..
Och om nu om det har blivit bättre, varför har det blivit det? Är det för mer intresse för världen och omgivningen, nyfikenhet?
Hoppas på lite svar..