Inlägg från: Mama Mia |Visa alla inlägg
  • Mama Mia

Allvarligt, vad äter ni äppelmos till???

På pannkakor.

Vissa har det ju till någon sorts stek som jag inte har riktigt koll på.

Gör man eget och har "råd" att slösa på äppelmoset är det ju kanongott att äta som kräm, med lite mjölk till.

• Mama Mia
    En struts skrev 2012-08-17 22:01:28 följande:
    Kom inte och säg att det ska vara till kött och fläskrätter. Då är väl ändå "Mango chutney" och sånt godare.
    Jag brukar visserligen inte ha det till kött själv, men jag kan nog tänka mig att det beror på vad för rätt det är vilket som passar bäst till. Är det svensk husmanskost borde nog äppelmoset stämma bättre i smakerna.

Och själv är jag inte särskilt imponerad av mango chutneyn
  • Mama Mia
    En struts skrev 2012-08-17 22:03:29 följande:
    Blir det inte för sött som kräm? Obestämd
    För det första ska väl kräm vara sött? Men iaf så tycker jag nog att färdigköpta krämer oftast är bra mycket sötare än dom flesta äppelmoser jag har smakat.
  • Mama Mia
    En struts skrev 2012-08-18 13:46:51 följande:
    Bra att få veta vad man KAN äta äppelmos till. Nej, jag har inte inspirerats av något typ. Så då får jag väl vara en surmule då.

Men det var bra att få veta vad man kan ha äppelmos till.

Som sagt.

Det verkar dock vara kutym att endast ha det till gröt. Allas erfarenhet: Äppelmos, ja det äter man väl på gröt. Och sen då?... Äsch det är inte gott på något annat ju.

Eh? Har du själv läst svaren du fått? Jag har visserligen inte räknat efter, men jag tror det är fler som har sagt andra saker, än dom som sagt gröt. Och ytterst få som sagt att det inte funkar till nåt annat.
Svar på tråden Allvarligt, vad äter ni äppelmos till???