• En struts

Allvarligt, vad äter ni äppelmos till???

Jag begriper mig inte på äppelmos. Det enda folk äter äppelmos till är typ gröt, och det är inte ens gott. Jag hade själv äppelmos på gröt under uppväxten och det var inte ens gott.
    Sååå, nu har vi en burk här, eftersom dottern stod och gjorde äppelmos hos grannen.
    Vad ska vi ha det till?

• Svar på tråden Allvarligt, vad äter ni äppelmos till???
  • En struts

Kom inte och säg att det ska vara till kött och fläskrätter. Då är väl ändå "Mango chutney" och sånt godare.

• Tainted

om man äter vanlig fil med flingar/kuddar så är det ju ett nyttigare alternativ än sylt att klicka i :)
    Annars har jag ingen aning.. har aldrig det hemma, men dom kör ju med det på dagis 

• En struts

Och inte på pannkakor heller. Urk! Kräks

• En struts
    Mama Mia skrev 2012-08-17 22:02:06 följande:
    Gör man eget och har "råd" att slösa på äppelmoset är det ju kanongott att äta som kräm, med lite mjölk till.
    Blir det inte för sött som kräm? Obestämd
  • IsadorasMamma

Nej men ät inte den då?

• Benjy

Mina föräldrar brukar ha det i brunsås. 

• Mama Mia
    En struts skrev 2012-08-17 22:01:28 följande:
    Kom inte och säg att det ska vara till kött och fläskrätter. Då är väl ändå "Mango chutney" och sånt godare.
    Jag brukar visserligen inte ha det till kött själv, men jag kan nog tänka mig att det beror på vad för rätt det är vilket som passar bäst till. Är det svensk husmanskost borde nog äppelmoset stämma bättre i smakerna.

Och själv är jag inte särskilt imponerad av mango chutneyn
  • En struts
    IsadorasMamma skrev 2012-08-17 22:04:10 följande:
    Nej men ät inte den då?
    Tja, då kommer den bara stå där i kylen då. Tänkte att det ändå fanns något som jag inte tänkt på...
Svar på tråden Allvarligt, vad äter ni äppelmos till???