alynda skrev 2012-09-03 12:21:30 följande:
Vi har en snart 4-åring som kom till på första planerade försöket (fast vi hade inte alltid skyddat oss innan heller), när vi var 36. Började försöka för två år sedan och blev gravid två gånger 2011, först hade jag en missed abortion där forstret slutade utvecklas i v 5, och andra gången visade det sig att fostret hade trisomi 18 (en med liv icke-förenlig kromosomrubbning), så vi "valde" då att avsluta graviditeten och genomgick en sen abort i ca v 16 (så snart det var möjligt). Det var en fruktansvärd tid, (jag kan ana hur det var för dig Besa att förlora din bebis så sent i graviditeten), både hjärnan och kroppen lade liksom av. Jag kunde inte tänka normala tankar och ägglossningen lade bara av, trots "normal" mens och progesteronnivåer. Har ätit Pergo 3ggr o då fått ÄL, men ingen graviditet. Så nu är det privat IVF som gäller. Att få komma igång med IVF skulle ju kännas bra, men vi försenades en månad p g a att min sambo fick lunginflammation och sedan dess har syrran, närmaste kollegan och en av mina bästa vänner hunnit bli runda om magen. Det misunnar jag ingen av dem, men det gör känslan att det kommer inte att ske mig igen starkare. Inte hjälper det att jag är 40 med rejäl övervikt (dock inte så stor skillnad mot när jag blev gravid m sonen). Håller diet med dåligt resultat o är lite rädd att bli nekad att ens få försöka med IVF (har inte träffat läkare ännu, bara lämnat prover).
Usch beklagar verkligen jag förstår dig helt och hållet. Min dotter dog den 15 maj 2011 värsta året i hela mitt liv. Fruktansvärt period att behöva begrava ett fullgången barn. Men men livet går vidare men fruktansvärt jobbigt varför man inte kan bli gravid. Efter min förlossning fick en regelbunden mens men igen ÄL. Läkaren sa till mig att pga sorg så fick jag ingen ÄL. Fick äta pergotime och blev gravid nu i april men tyvär även den slutade i missfall. Nu är jag så trött på det hela varför det inte blir en bebis ett levande barn som man kan njuta 😥 blir så ledsen. Hoppas att ni bättre tur och att allt går väll.🌺