• Bling1975

6 månader kan ej somna på egen hand. Tips tack!!

Nu gungar vi inte dottern i famnen utan i vagnen när hon har svårt att somna (tur för mig som också har ryggproblem att min dotter inte gillar famnen) men jag har två grejer som fungerar bra här som kanske kan fungera för er med.

Det första är att vara extremt lyhörd för när hon är trött, om jag lägger henne när hon är lagom trött somnar hon fortare och sover sedan bättre. Är hon inte trött nog sprattlar hon bara och är hon för trött så blir det massor med gråt och stök.

Det andra är att natta "ordentligt" första gången för att slippa göra det igen. Stannar jag vagnen eller lägger över henne i sängen för snabbt så har hon inte hamnat i djupsömn och vaknar lätt och man får börja om. Så nu gungar jag först 10 min extra och står/sitter sedan kvar i minst 30 min och gungar vid minsta tecken på att hon vaknar.

Där kanske en sjal kan vara bra för er så man orkar gå runt en stund extra så hon verkligen sover, eller om hon också gillar vagnen kanske det kan vara ett mellansteg innan ni lägger henne i sängen.

Svar på tråden 6 månader kan ej somna på egen hand. Tips tack!!