Inlägg från: Nyfiken2012 |Visa alla inlägg
  • Nyfiken2012

6 månader kan ej somna på egen hand. Tips tack!!

Gör det som funkar, alla barn är olika. Men framförallt, låt barnets behov styra. Strunta i föräldragruppen o BVC.

• Nyfiken2012

Förstår dig men funkar det bara med att vagga o inte ligga o buffa o sjunga så är det ju så. Ni får nog köra vidare på detta och försöka med annat igen så småningom. Ni kan ju gå runt o pyssla med henne i sjal el sele på kvällen för att få henne att somna, kan funka.

• Nyfiken2012
    Melliesmamma skrev 2012-08-19 21:51:41 följande:
    Håller delvis med dig skogsvitter. Men att behöva vagga en bebis till sömns kan man inte höra hur länge som helst. Närhet får hon ändå även om det inte är att jag måste bära henne. Jag kan ge henne den närhet hon behöver men att hon ligger i sängen istället. Hon väger idag 9kg å blir inte lättare precis ... Menar bara att det är väl inte rimligt att behöva bära henne för att hon ska somna, inte nu längre ... Känns ju sådär att kanske behöva bära henne när hon är 1 år liksom... Tycker då att det är bättre att börja lära henne det redan nu. Kan ligga med armarna runt henne hela natten om det så behövs men inte bära på henne ... men visst , brådska behöver man inte ha, det kan ta sin tid å mm får ha tålmod men man måste väl börja någonting ?

Varför kan man inte det? Vadå rimligt? Vet du om nån bebismanual som jag missat?
Svar på tråden 6 månader kan ej somna på egen hand. Tips tack!!