Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Mamma till 3 M skrev 2012-08-22 08:02:32 följande:
    idag börjar allvaret.. har tiden att ge mig ut på en långis medans barnen är på dagis.. igår blev de en hamburgare bara för att jag råkade vara på stan o shoppa.. endast dålig vana.. skärpning!

fast det ses väl som positivt när man får dåligt samvete av att äta den?
  • hjärtemamma
    Mamma till 3 M skrev 2012-08-22 11:27:51 följande:
    ja de gör de säkert.. men de tråkiga är ju att man går till hamburgeställen utan att ens reflektera över de för att det är alltid där man äter när man är på stan.. bryta gamla vanor!!:P
    Förstår precis vad du menar.Själv har jag bakat två sorters muffins till dottern och hennes kompis som kommer i eftermiddag. När jag gjorde den andra satsen kom jag på vilken idiot jag är...hur ska jag kunna låta bli dem?
  • hjärtemamma
    Emmaoez skrev 2012-08-22 11:56:00 följande:
    Jag hänger gärna på! :) startade den 14:e på 74,9 och har ett mål på 53kg. Väger och mäter mig varje måndag. Låg i måndags på 71,8 och 2 cm minus på midjan:) äter mindre portioner och unnar mig bara något gott på lördagarna:) bokför allt i shape up Appen för att kunna ha en bra översikt. :)

Hej! Kul att du vill följas åt här. Bra gjort att redan ha gått ner 3 kg. Började du 14 augusti?
  • hjärtemamma
    Emmaoez skrev 2012-08-22 12:52:41 följande:
    Japp augusti!:) gissar på att det är vätskan som försvunnit:)
    Sorry, vet inte hur jag lyckades missa att ts sökte folk som skulle ner minst 30 kilo :/
    du får gärna vara med ändå...
  • hjärtemamma
    villbligravid2012 skrev 2012-08-22 20:27:47 följande:
    har äntligen kommit igång med träningen nu :) simma 800 m igår och idag 900 m :)
    kanonbra ju...härligt när man kan öka gång efter gång
  • hjärtemamma
    Griffonmatte skrev 2012-08-22 23:26:19 följande:
    Trodde jag kunde få gå ner sista kg till veckovägningen, då har jag rasat 10 pannor. Men med mensen nu tror jag knappast det :((

Jag brukar alltid öka i vikt inför mensen och det är så tråkigt
  • hjärtemamma
    Bättan skrev 2012-08-23 07:06:31 följande:
    7 kg is gone! Känns och syns ;)
    Bara 4 kvar tills första målet! Och bara 9 kvar tills andra målet!!! Sååååå laddad jag är :)
    Har bokat resa till i vinter, bättre morot kan man inte ha :)
    åh vad kul, man blir verkligen taggad när kilona försvinner. Vart ska ni åka i vinter?
  • hjärtemamma
    Mamma till 3 M skrev 2012-08-23 09:06:13 följande:
    jag har gått upp 300 gram sedan sista vägningen.. kanske var de hamburgaren? annars vore de trist då jag skött maten förut de snedsteget.. men men, vi får se nästa gång jag väger mig :)

Hur ofta väger du dig?
  • hjärtemamma
    Griffonmatte skrev 2012-08-23 09:02:53 följande:
    Härligt Bättan!!! )

Idag stod vågen på 87,5 ... så 1,5 kg kvar till delmål 1 = 10 kg..... 
    verkar som om kilona rasar på alla, ska bli kul att se om det gör det på mig också
  • hjärtemamma
    Mamma till 3 M skrev 2012-08-23 09:27:11 följande:
    nu var de 4 dagar sedan.. annars brukar de vara 1 gång i veckan :)
    tror inte man ska väga sig mer än en gång i veckan, även om det är svårt. Sen går väl vikten liten upp och ner, känn dig inte nerslagen
Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?