Gå ner 30 kg eller mer?
Lite om mig:
Jag är 26år, bor i Stockholm med min man och våra två barn (2år och 4år). Jag har varit överviktig sedan jag var 8-9år. I september förra året fick jag nog och bestämde mig för att jag inte orkade vara fet längre. Från sep 2011-feb 2012 gick jag ner 12kg. Sedan tog det stop. Motivationen tröt i samband med att den andra tråden dog ut och jag gjorde ingenting fram till i slutet på juli. (Jag stod dock still i vikt). Så det fyra senaste veckorna har jag kört idiotveckor vilket betyder räkna kalorier, träna så mycket det går och köra på sten hårt. Jag tränar 2-4 pass på gymmet bodypump, core och skall börja med kinesis de dagar jag hinner. Jag går även mycket. De senaste 2 veckorna har jag gått 8,8mil samt 6,2mil. Mitt mål är att gå ner till 80kg (ca 13kg kvar) till i jan så att jag kan börja löpträna inför vårruset nästa år då.
Just nu har jag ett break med både träning och mat. Blev sjuk i onsdags och hade ändå planerat in ett break from imorgon tom tisdag nästa vecka eftersom jag skall på semester till London med en kompis och kroppen behöver ju vila någon gång så sjukdomen kom lägligt om vi säger så
Kortsiktiga mål:
1. Ner till under 30 i BMI (ca 3,5kg dit)
2. Börja löpträna i jan
Långsiktiga mål:
1. Hitta en vikt jag trivs med
2. Hitta balansen mellan mat och träning
3. Fixa min rygg så att den blir bättre (har haft jätte problem med den sedan jag var 13år)
Det är i alla fall roligt att du vill följas åt me doss här inne