Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Fler med gammalt badrum?

Vi är i precis samma sits (men vårt hus som vi ska flytta till om två veckor är från -64). Badrummen ser ut precis som du beskriver det, och vår budget tillåter inte heller att vi renoverar dem på en gång.

Besiktningsmannen gav oss rådet att köpa duschdraperier att ha runt om hela badkaret så att när man står där och duschar så kommer det minimalt vatten på väggarna. Vi har dessutom ett fönster precis ovanför badkaret.

I vårt andra badrum är det inget badkar, bara en dusch, och där har vi tänkt köpa en billig duschkabin och sätta in.    

• Emeraldy
    johandra skrev 2012-08-23 08:49:52 följande:
    Kan ni inte budget-renovera då? Nu vet jag inte hur tajt er ekonomi är såklart men om ni byter rör/golvbrunn, köper ikea-inredning (dock inte kranar och blandare)och sätter våtrumsmatta där inne så kommer ni betydligt billigare undan än om ni ska ha kakel!

Vi fixade hela vårt badrum på 8kvm för 13 000kr..nu är det iof 6 år sedan men vi köpte inredning på ikea, kopplade rören själva och satte våtrumsmatta på väggar/golv (det gjorde en auktoriserad firma)..Vi älskar det badrummet! Det är så lättstädat där inne om man jämför med vårt kaklade elände med klinkers på golvet...
    Vi har också tänkt ha våtrumsmatta när vi väl tar oss råd att renovera. Vi har träffat två besiktningsmän (både när vi skulle köpa huset och när vi skulle sälja vårt nuvarnade hus) och bägge sa att våtrumsmatta är överlägset när det gäller fuktsäkerhet, och idag finns det ju riktigt snygga golv och tapeter och så blir det ju mycket billigare som sagt
  • Emeraldy

Riva själv tror jag absolut på, men själv skulle jag aldrig våga göra klart ett badrum på egen hand. Sambon och jag har helt enkelt inte tillräckliga kunskaper för det.

Men skönt som du säger, när man har två badrum så man inte står och faller med att det måste vara klart omedelbums!  

Svar på tråden Fler med gammalt badrum?