• Ducky

    Kungsbacka

    Hejsan!

    Jag kommer flytta till Onsala i oktober och känner ingen alls där.. Jag väntar mitt första barn den 3 september. Jag vill gärna ha kontakt med andra mammor i Göteborg/Kungsbacka området.

  • Svar på tråden Kungsbacka
  • Missmoneyp

    Hej! Jag bor i Onsala och väntar oxå mitt första barn. Mitten på november dock :) Kan man anta att ditt lilla mirakel har kommit ut nu? :) Med vänlig hälsning, Louise

  • Liloolei

    Hej
    Jag är nyinflyttad i Kungsbacka. Har en glad dotter på 14 månader och känner inte en kotte här.
    Har varit på biblioteket en gång och där finns många barn & föräldrar men det är inte så lätt att få kontakt.
    Man skulle kunna ordna en träff med flera ?

    Hur matchar man ihop varandra? Kanske åldern? intressen? Stilen? Musiken?

    Skriv gärna om inte annat! Även trevlig med det.

    MVH Liloolei :D

  • Pyret1

    Hej på er :)
    JAg ska ha mitt första barn i början av november :) Bor ganska centralt i kungsbacka .
    Hur går det för er?  

  • Missmoneyp

    Hej! Jag är 29 och väntar som sagt mitt första barn. Jag har 4 underbara (stora) plusbarn och har bott i Onsala sedan 2008. Känner inte heller många här och träffas gärna, det är som du säger... Det är inte så lätt att få kontakt med andra såhär på äldre dagar ;) Med vänlig hälsning, Louise

  • Liloolei
    Missmoneyp skrev 2012-09-12 18:25:47 följande:
    Hej! Jag är 29 och väntar som sagt mitt första barn. Jag har 4 underbara (stora) plusbarn och har bott i Onsala sedan 2008. Känner inte heller många här och träffas gärna, det är som du säger... Det är inte så lätt att få kontakt med andra såhär på äldre dagar ;) Med vänlig hälsning, Louise

    Hej :) Men ska man samla en grupp kanske på 3-5 mammor? Blivande mammor? Eller dom som vill?
    Tex. utanför biblioteket?
    Jag kan efter 4 oktober. Jobbar du eller vilar du just nu?

    Låt mig berätta om mig själv:
    Mina intressen är estetiska men jag har ingen vidare tid till att göra det jag skulle vilja hitta på. Men jag ska börja på olje & akryll kurs nästa vecka.  Men med dottern kommer jag ju kunna hitta på skojjiga saker så fort jag lärt mig mer om vad man kan göra nrä barnet närmar sig 1.5 år.
    Jag gillar jobba administrativt och har eget företag. Tränar ibland men promenerar helst med vagnen eller dottern&sambon. Laga mat är trevligt, familjelivet, shopping, sällskapsspel, datorspel (ingen tid för), tävlingar, läsa tidskrifter, ekonomi, logistik, psykologi, tjejsnack, skitsnack, all-musikätare från reaggae till klassiskt, men kanske inte punk eller hårdrock. Hmm vad ska man mer säga, lång 179 cm, klädstil ledig med sneakers och leggings... Gillar modern samt romantisk/historisk inredning. Så det var en del om mig för att det kanske finns ngn mer som skriver. Kram på dig och andra.
  • Missmoneyp

    Tycker jag låter som en trevlig idé! Tyvärr kan jag inte just den 4/10. Ettårig bröllopsdag med maken :D
    Kan du/ni någon annan dag?

    Kul och höra om dina intressen och ditt liv, skall försöka få till lite om mig själv då... here goes:

    Jag önskar att jag vore estetiskt lagd men tyvärr är jag inte berikad med den förmågan :) Jag är dock "estetisk" vad gällande webblayout, grafisk design mm, men bara med hjälp av datorn.. skall jag skissa något så ser det ut som om en treåring har gjort det :P

    Jag gillar oxå att jobba administrativt, har enskild firma och jobbar 100% som personalansvarig på min mans åkeri i Göteborg. Är väldigt driven och har svårt att sitta still och bara låta tiden gå. Kan i bland vara till min nackdel då jag har svårt att varva ner. MEN jag lär mig! :)

    Jag löptränar i vanliga fall och promenerar, har dock inte blivit så mycket av detta just nu p.g.a. foglossning. Är så satans (ursäkta kraftuttrycket) trött oxå nu så orkar inte med så mycket. Jobbigt när viljan och drivet finns där men kroppen säger ifrån.  

    Vad gillar jag annars? Laga mat, baka speciellt! Musik, allätare jag med. Dansa - löööve it! Salsa, batchata mm är såååå kul! Familjelivet, min underbara man och hans kottar <3, psykologi, tjejsnack (snor lite utav dig som stämmer in på mig med ;) Shopping, tjejsnack, datorer, grafisk design, projekt, båtlivet, språk, katter, film, serier, hälsa, ordning & reda, resa, vin (sooom jag saknar denna dryck), umgås med vänner mm mm.

    Jag bor i en omgjord 50&70- tals villa. Modernt, mörka golv och ljusa väggar. Blandar gärna moderna möbler med romantisk inredning/möbler.  
    Klädstil varierar beroende på humör, ena dagen leggins med Converse  och andra stövletter och finbrallor. Färger... svart, vitt, turkos, lime, beige. 
    Är 168 cm lång (lyllo dig med dina 176! :O) och brukar i vanliga fall ligga mellan 55-58 kg. Nu är det dock en heeeelt annan historia ;)

    Lite om mig, sköt om er! :)
     

  • Pyret1

    Hej! Jag kan tänka mig att hoppa in på en fika ifall det blir av. Jag är 25 år och har bott i kungsbacka trakten hela mitt liv. Väntar första barnet i november :) Bor med sambon och hunden.

    Jag tycker väl om det mesta, innan jag blev gravid tränade jag som en tok, vilket inte syns nu :P Men längtar tills jag kan sätta igång igen. Mådde så illa å svimmade i början av graviditeten så vågade inte träna, å nu är det fogarna som bråkas :P
    Annars umgås jag med vännerna och familjen, tycker om inredning väldigt mycket. Håller det nog ganska stilrent och modernt.
    Jag och sambon älskar att resa så vi har rest en del och hoppas fortsätta med detta även när barnet är här :)

    Tycker det ska bli så roligt med barn och längtar verkligen, lite tråkigt bara att ingen av mina närmare vänner ska ha nu också. Så jag hoppas dom skärper sig snart :P Men då är det ju ett utmärkt tillfälle att träffa nya vänner också :)

    Ha det gott!   
           

  • Amarillo

    Hej

    Hakar gärna på

    Väntar nästa barn till årskiftet, idag är det 100 dagar kvar. Imorgon är det 2siffrigt.

    Bor med man och barn samt två hundar i en brf på markplan. Har ca 7 min ned till centrum, uppvuxen så central man bara kan i den stora staden norrut, GBG. Träffar gärna lite lite mammor med små barn då min vänner redan ahr klarat av småbarnsåren och har stora barn. 

    Intressen, vi dansar mycket och det är mest bugg och foxtrox, har testat salsa och gillade det. Umgås med vänner både planerade träffa och spontana är viktiga, är social. Jobbar inom ekonomi på ett av de stora bemaningsföretagen i Gbg sedan 7 år men är USK i grund och botten. 

    Miss mon vi har 1 årig bröllopsdag den 30/9 2012 =)   
        

  • Liloolei
    Missmoneyp skrev 2012-09-18 09:41:39 följande:
    Tycker jag låter som en trevlig idé! Tyvärr kan jag inte just den 4/10. Ettårig bröllopsdag med maken :D
    Kan du/ni någon annan dag?

    Kul och höra om dina intressen och ditt liv, skall försöka få till lite om mig själv då... here goes:

    Jag önskar att jag vore estetiskt lagd men tyvärr är jag inte berikad med den förmågan :) Jag är dock "estetisk" vad gällande webblayout, grafisk design mm, men bara med hjälp av datorn.. skall jag skissa något så ser det ut som om en treåring har gjort det :P

    Jag gillar oxå att jobba administrativt, har enskild firma och jobbar 100% som personalansvarig på min mans åkeri i Göteborg. Är väldigt driven och har svårt att sitta still och bara låta tiden gå. Kan i bland vara till min nackdel då jag har svårt att varva ner. MEN jag lär mig! :)

    Jag löptränar i vanliga fall och promenerar, har dock inte blivit så mycket av detta just nu p.g.a. foglossning. Är så satans (ursäkta kraftuttrycket) trött oxå nu så orkar inte med så mycket. Jobbigt när viljan och drivet finns där men kroppen säger ifrån.  

    Vad gillar jag annars? Laga mat, baka speciellt! Musik, allätare jag med. Dansa - löööve it! Salsa, batchata mm är såååå kul! Familjelivet, min underbara man och hans kottar <3, psykologi, tjejsnack (snor lite utav dig som stämmer in på mig med ;) Shopping, tjejsnack, datorer, grafisk design, projekt, båtlivet, språk, katter, film, serier, hälsa, ordning & reda, resa, vin (sooom jag saknar denna dryck), umgås med vänner mm mm.

    Jag bor i en omgjord 50&70- tals villa. Modernt, mörka golv och ljusa väggar. Blandar gärna moderna möbler med romantisk inredning/möbler.  
    Klädstil varierar beroende på humör, ena dagen leggins med Converse  och andra stövletter och finbrallor. Färger... svart, vitt, turkos, lime, beige. 
    Är 168 cm lång (lyllo dig med dina 176! :O) och brukar i vanliga fall ligga mellan 55-58 kg. Nu är det dock en heeeelt annan historia ;)

    Lite om mig, sköt om er! :)
     
    Hej{#emotions_dlg.flower} - Det låter jättebra! Kul med dina intressen. Vet du vad - jag är speditör till yrket! =)

    Ursäkta
    att jag inte har varit här men vi hade släktträff och dop. (sent dop, dottern är 14 mån).
    När kan vi ses ? fredag 5/10? mån?8/10 ?

    Detta gäller alla som vill ses!


  • Liloolei

    Föreslår träff för dom som vill komma skriv gärna alias och dag?

    Utanför Biblioteket/Fyret - tänkte att vi kan gå och fika allihop?

    5/10 - Fredag kl. 13.00 ?
    8/10 - Måndag kl. 13.00 ?

    Förslag på annan dag tid ? Inga problem:

    Jag kan båda dagarna!

  • Amarillo

    Pyret1, har du sett att det finns grav yoga med avslappningsövningar på Träningskompaniet ?? Jag har anmält mig. Tänkte bara tipsa om du inte sett det. Den ska var bra, sägs det =) 

  • Missmoneyp
    Liloolei skrev 2012-09-26 21:48:35 följande:
    Föreslår träff för dom som vill komma skriv gärna alias och dag?

    Utanför Biblioteket/Fyret - tänkte att vi kan gå och fika allihop?

    5/10 - Fredag kl. 13.00 ?

    8/10 - Måndag kl. 13.00 ?

    Förslag på annan dag tid ? Inga problem:

    Jag kan båda dagarna!



    Jag kan komma fredag den 5/10 kl 13!
  • Liloolei
    Missmoneyp skrev 2012-10-03 18:18:47 följande:



    Jag kan komma fredag den 5/10 kl 13!

    Hej

    Skulle det fungera med måndag så några fler hinner se inlägget?

    Måndag  klockan 13.00 utanför FYRET. Jag har en mörkblå vagn.
    Finns det ngn mer som vill komma?
  • Liloolei
    Felicia111 skrev 2012-09-07 09:35:32 följande:
    Min dotter är 14 månader iof.. men jag bor I särö.. de ligger en kvart med buss ifrån kba ;)

    Vill du också ses med nya mammor o blivande mammor på måndag kl 13.00 ?
    (måndag 8 okt.)
    Utanför FYRET. Jag har också en 14 mån gammal dotter.
  • Liloolei
    Missmoneyp skrev 2012-10-06 14:29:14 följande:
    Jag kan tyvärr inte på måndag, hänger gärna på nästa gång!

    oki men då får jag ge ett nytt förslag till dom som vill ses får gärna hojta.

    torsdag 11/10 kl. 10.00 eller 13.00 ?

     
Svar på tråden Kungsbacka