Inlägg från: Veritaslux |Visa alla inlägg
  • Veritaslux

Kläder (byxor) för smala barn?

Jag såg på din presentation att du bor i Stockholm och vill tipsa om Zara. Där finns t.ex. mjuka trikåleggings som ser ut som jeans, olika färger och "tvättar" (89 spänn!). Ser ut som stretchjeans men är alltså i mjuk trikå. Sitter lite lösare på dottern som också är smal, men perfekt i midjan. Osäker på hur stort de går i storlek för de är små i storleken och hon har 1-1,5 år/82cm nu (80 är oftast för stort på henne annars) men värt att kolla! Jag har inga andra byxor därifrån men kan tänka mig att deras tjejbyxor är smala eftersom deras kläder generellt är små och "nätta". 

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Veritaslux

Tror också på Kappahl. Såg igår att de har extra smala jeans på Kapp Ahl, en modell som heter Slimfit, och alla deras jeans är reglerbara i midjan. De har 50 kr. rabatt på barnjeansen nu. Jag köpte, men valde till slut en modell som var lite vidare för de var lite mjukare i kvaliteten, men även de var ganska smala. Köpte 86 och de var SMÅ, de flesta byxor i strl 80 är annars normalt stora och 86 ramlar ner.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
Svar på tråden Kläder (byxor) för smala barn?