Anonym (Hmmmmm) skrev 2012-08-20 19:00:37 följande:
Han var inte otrogen, han gjorde slut med mig först och sedan tre veckor senare hade han träffat en ny kvinna.
Han skrev dock i ett mail att han hoppas vi kan ses i framtiden som vänner. Att han inte vill glömma mig och att jag alltid har en plats i hans hjärta och så vidare.
Men det verkar ju inte som att det betyder något... Att JAG inte betyder något.
Men oavsett vad... Om JAG gjorde slut med en person jag haft ett förhållande med, som efter en tid skriver ett mail till mig med frågor. Om jag hade en ny partner som jag älskade. Nog sjutton skulle jag ändå ta mig tiden att svara på det mailet, även om jag inte hade känslor kvar för den personen? Av respekt, och av pliktkänslan, för att det var jag som gjort slut....
Usch känns skitjobbigt det här...
Det är jobbigare att svara på ett mejl tror jag än att prata. Ring honom? Synd att du inte krävde svar när det tog slut. Hade inte klarat att bara försvinna som du gjorde utan jag är nog mer typen som tar kontakt tills jag fått veta mer, för att förstå, kunna gå vidare osv. Ofta finns i och för sig inte så mkt att säga, förklara kanske utan man är helt enkelt inte kär längre/älskar inte personen. Han kanske är rädd för att såra dig nu om han skulle vara ärlig o säga som det var och vil heller inte ljuga/hitta på ngt annat som skäl. När jag inte vill träffa någon mer har jag ibland undvikit att tala om sanningen till varöfr jag inte vill träffas mer för att undvika att såra mer än nödvändigt. Man kanske säger att det beror på en själv, eller man vill vara singel när verkligheten egentligen är att jag inte är tillräckligt intresserad för att vilja ses mer.