Inlägg från: Dahlén |Visa alla inlägg
  • Dahlén

Gravida i Ronneby/Blekinge bebis i Mars/April/Maj 2013

Hej!!
    Ja här finns en som har BF runt den 7/3 är alltså i v. 12+4 idag! Har en tjej på 2,5 år, så det kommer bli nästan exakt 3 år mallan grynen!
    Har med försökt starta en tråd för oss här nera, men det verkar inte vara så många som väntar i vår haha
    Bor i Karlskrona i jämjö!

• Dahlén

Hej Rinjismamma! Kul att det dyker upp nån lite då och då! Grattis till graviditeten! Själv ska jag ha runt den 15/3 så jag går in i v 21 idag! Tiden har gått så sakta hit, men nu vet jag att det kommer rulla på fint! Längtar!!

• Dahlén
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-10-26 10:34:09 följande:
    Missat helt att någon skrivit, hehe, själv har jag nu kommit in i vecka 15 14+1 :) bf 24/4 men lär ändras under rutinulet.
    Hur mår ni då?
    Jag mår bra förutom att jag har ont i ryggen! Har så ont ibland att jag är sängliggande i några dagar, vilket gör livet lite svårt för mig när jag är ensam med lill tjejen när pappa är ute på sjön. Men det är tur man har fina vänner och familj runt sig! Har börjat känna den lilles sparkar nu med
  • Dahlén
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-10-31 20:26:02 följande:
    Dahlen: mår bra förutom huvudvärken, Sammadragningar och yrsel. Sammandrabingar kom lika tidigt som förra graviditeten men hoppas då inte denna blir lika dahn. Men säng läge i vecka 26 dock gick de bra och lillan föddes 39+1 men va liiiiten :( hon har även något med bukspottkörtel så hon har än svårt att gå upp och även en hörselnedsättning. Dock är se inte samma pappa nu. Så kanske inte alls blir problem.
    Usch låter jobbigt att behöva vara sängliggande redan från v 26!! Pust! Hoppas du slipper det denna gången! Vet du vad du väntar..pojk/flicka?? Själv vet jag inte säkert, vi tog inte reda på det, men jag pendlar flicka, pojk, flicka, pojk hela tiden haha! Kan inte bestämma mig!
  • Dahlén
    sariiis89 skrev 2012-11-07 11:55:46 följande:
    Inte så många som skriver men ja hoppar in här ändå :)
    Väntar mitt tredje barn med bf 2 mars, bor i Bräkne-hoby :) 
    Hej!
    Välkommen! Vi får se till att kicka igång tråden lite! Grattis till 3:an! Hur gamla är dina andra 2?

• Dahlén
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-11-07 14:47:23 följande:
    Hoppas inte på säng läge igen.. Dock redan mycket samman dragningar. Vet inte vad de e :/ rul den 19 och hoppas de kan se de då :)
    Då väntar vi spänt på den 19:e nu då! Ska ni ta reda på det?
    sariiis89 skrev 2012-11-07 14:50:15 följande:
    Tackar :) De tycker ja :)
    En pojk på 6 år o en flicka på 3,5 så de e full rulle här hemma redan nu :)
    Va din andra du väntar nu?
    Ja precis, jag väntar min 2:a. Lilly blir 3 nästan samtidigt som den lilla beräknas komma! Så det är full rulle här med haha! Min man är sjöman med och är ute en månad i stöten, sen hemma en månad osv, så man drar ett stort lass själv! Men det är "oftast" bara kuligt!

Jag fick sluta arbeta redan i v 15 denna gången pga hot och våld på min arbetsplats. Arbetar som boendehandledare på ett autismboende (ungefär som sjöarp om nu har hört talas om det utanför ronneby) Det är ett sånt ställe där dem placerar alla dem som dem inte vet hur dem ska hantera, så det har varit lite stökigt just nu med lite depressioner osv. Men jag har varit hemma i 2 månader nu och tycker konstigt nog att tiden går rätt fort trots att mannen är iväg så mycket. Nu kommer det bara att rulla på runt jul tror jag....sen swich så är det väl Mars
    barbarmama skrev 2012-11-07 14:56:18 följande:
    Hej!
    Åh vad roligt med en tråd från Blekinge!! Jag bor också i Ronneby, är 23år och jag har en son född 2010.

Nu får jag säkert inte vara med här, då jag är inte gravid än.. (ÄL+2, BIM 19/11) men vi försöker verkligen och är inne på vårt 13:e försök nu. Men jag hoppas verkligen på att bli gravid snarast. Hade varit underbart att få vara med er här. 

Detta är första gången under mina 5 år här på FL som jag ser en tråd med folk som bor omkring min stad.
    Riktigt roligt att se! Och vad glad jag blir av att det ändå finns en del omkring Ronneby som hänger här på FL!

Klart att du får vara hem! Vi ska stötta dig fram till + et!! Hoppas bara du orkar med vårt gravidsnack emellanåt

• Dahlén

Barbarmama: jag menar såklart " klart att du får vara med" och inte hem hahahaha!!!

• Dahlén
    sariiis89 skrev 2012-11-07 20:52:45 följande:
    Dahlen: Då håller vi tummarna att den lille inte få för sig att försöka komma ut när mannen e iväg ;)
    Ja vissa dagar känns de som att tiden rullar på fort, medans andra dagar så känns de så seeeegt o att tiden gå sååå sakta :p Men som sagt, snart jul o nyår sen e de åtminstone rätt år :)
    Ja sist när vi väntade Lilly så var hon uträknad till den 23 mars -10, Cristoffer kom hem den 24/3, vattnet gick den 25/3 och hon kom ut morgonen den 26/3 Hade haft riktiga förvärkar ca 2 veckor innan hon kom, så denna gången tror jag att det är bäst om han kommer hem lite tidigare om det går! Eftersom vattnet gick 10 timmar efter att han kommit hem....det kändes så uträknat, som att min kropp stälde in sig på att nu är han hemma så nu kan allt sätta igång. Därför är jag rädd att det kan gå snabbare denna gången! :-S Den som lever får se
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-11-08 07:58:43 följande:
    Dahlen: yes kommer ta reda på va de e :)
    Vad kul! Du får uppdatera oss!

Btw...jag har fått Twilight feber! Har sett alla den 3 första filmerna nu på kanal 5 och ska strax slänga mig i soffan å se 4:an! Jag bara måste se den sista med! Herregud vad spännande!!

• Dahlén

Jag mår ganska bra måste jag säga om man bortser från ryggen då, men annars är det lugnt än så länge.

Idag har jag varit och mått magen och lyssnat på hjärtljuden!! Hjärtat slog 130 slag/min!! Är det en pojke tro!!?? Lilly låg aldrig under 150! Hihi hade varit kul med en av varje!

• Dahlén

Nej det är så sant så! Man vet aldrig...men det är så kul att gissa och se om ens intuitioner stämmer eller ej! Lycka till imån!

• Dahlén

Hej igen tjejer!
    Vad ett bra tag sedan jag kikade in här! Hur är det med er? "MammaTillEliasTuvaOchLeila" hur har det gått för dig! Hur långt gången är du nu!?
    sariiis89: Det är snart dags för oss båda då! Du när som va? Jag har 22 dagar kvar till bf nu! Men endast 14 dagar till"senaste mensen datumet" Spännande! 

Allt är bra med mig annars, börjat få rejäla förvärkar som även kommer regelbundet ibland men fösvinner med vila och alvedon! Hoppas den lilla kan vänta en vecka till iaf då pappa Cristoffer är på sjön!!

Massa kramar till er! 

• Dahlén

Stort grattis Sariiis89 till din lilla kille!! Här händer det ingenting!! Bf om 8 dagar men har redan tröttnat ordentligt på all väntan å alla förkänningar som jag haft i 3 veckor nu!! Men men...den som väntar på nått gott!! Var ni med i tidningen igår eller?

• Dahlén

Det trodde jag med att jag skulla ha fått! Min bm trodde vi skulle varit med bebis för 3 veckor sedan!! Men tji fick jag! Bf+2 idag blääää!!

• Dahlén

bf+5 idag...livet suger!! Gråter 1+ i protein och högt övertryck. Ska lämna gallprov på fredag! Bläää!! Vill bara bli med bebisnu!

• Dahlén

Hej! Japp senare på kvällen den 20/3 gick vattnet! Där fick jag för att jag tjurade! Ut kom en liten Kerstin med raketfart den 21/3! I söndags blev hon 1 månad! Herregud vad tiden går! Japp, mitt efternamn är Dahlén!

Svar på tråden Gravida i Ronneby/Blekinge bebis i Mars/April/Maj 2013