• SandraMariaH

Vad tycker du om bilstolen "Britax Multi-Tech II" ?

Då lilltjejen ska börja på förskola och för att hämtning/lämning ska bli smidig då jag är hemma med syskon funderar vi på att köpa en till bilstol. Tänkte vara smart och köpa en som vi kan använda en längre period så man inte får köpa ny snart igen så har kollat lite på Britax Multi-Tech II som går att använda både framåt och bakåt. Någon som har erfarenhet av denna? hört mycket bra om britax och bilstolar. Min tjej är liten, 20månader och dryga 9kg hon kan fortfarande sitta i babyskyddet. Tar gärna emot tips på andra bra stolar, vill dock att den ska kunna användas både fram och bakåtvänd.

• Svar på tråden Vad tycker du om bilstolen "Britax Multi-Tech II" ?
  • Margaux
    SandraMariaH skrev 2012-08-22 12:46:37 följande:
    köpte ni just de modellerna för att ha åt båda håll eller endast bakåt? ja det känns lite som two-way är mer en extra stol om man ska bort eller så. såg att man kunde köpa till nackstöd och något mera. Min dotter kommer ju att ha den från va 21månader plus att hon är väldigt liten ännu så vill ha en stabil och ombonad stol. Om inte multi är så smidig framåtvänd kanske jag helt enkelt tar en stol som endast är bakåtvänd. high-way & ax-way känns som två fina och bra stolar.
    Jag köpte mt för att det är en väldigt bra stol med goda testresultat(bakvänd) och tw för att den är extremt lätt i förhallande till andra bakvända stolar. Gillar Britax, det känns tryggt!
  • Sisisisi

Har du multitech i V50 kan man inte sitta i fram... Men om du kan stänga av airbagen funkar det kanske med två bilbarnstolar på rad, en i fram och en bakom alltså.

• SandraMariaH
    Sisisisi skrev 2012-08-22 22:19:57 följande:
    Har du multitech i V50 kan man inte sitta i fram... Men om du kan stänga av airbagen funkar det kanske med två bilbarnstolar på rad, en i fram och en bakom alltså.
    jaha är den så stor alltså? vi kommer ju säkert att ha två i min bil och två i sambons v70 när båda går på förskola så vi båka han hämta & lämna barnen. Men vill ju ha stolar som passa i båda. Funderade först på att koppla ur airbagen fram när vi fick dottern dec 2010 men till en kostnad av 3800kr tyckte jag inte alls det var värt så hon har åkt i baksätet hela tiden, nu får hon sällskap av lillasyster också. kanske får tänka om då och ta en annan modell helt enkelt  :)
  • Sisisisi
    Strumpans skrev 2012-08-22 23:29:44 följande:
    Vi har haft multitechen i V40 fungerade utmärkt och V50 är ju större

Hade ni mycket plats i fram alltså? Jag tycker det blev alldeles för trångt, man vill ju sitta bekvämt i fram oxå och inte för nära instrumentpanelen.

I V70 och xc60 Sitter man bra i fram iaf!
  • MissLovely

Har Multi Tech åt både 2(fick den när hen var ca 9 mån) & 4 åringen, hen håller precis på att bli för lång för den, går att höja om man ska ha den framåtvänd, men det skulle jag aldrig göra. Så nu blir det en Britax Kidfix Sict.

• Strumpans

Mkt plats. Alltså allt är ju trångt i V40 haha. Oavsett stol ;)
    Men multitechen var inte värre än hiway, toway eller acta. Som vi också haft :)

Nu var V40 andra bilen och inga långa sträckor körs :)

• Renstjärna

Måste bara lägga in att Two-Way på inget sätt är en budgetmodell jämfört med Multi Tech. Det är en annan modell av bilstol, men är lika säker som MT (bakåtvänt såklart). Alltså inte bara ett "resealternativ".

Vi har Two-Way och är jättenöjda. Tyckte den var något rymligare och tog mindre plats i bilen än MT. Prova bägge i bilen och se vilken som sitter bäst och vilken som passar ert barn är mitt tips!

• MissLovely
    Renstjärna skrev 2012-08-23 20:12:02 följande:
    Måste bara lägga in att Two-Way på inget sätt är en budgetmodell jämfört med Multi Tech. Det är en annan modell av bilstol, men är lika säker som MT (bakåtvänt såklart). Alltså inte bara ett "resealternativ".

Vi har Two-Way och är jättenöjda. Tyckte den var något rymligare och tog mindre plats i bilen än MT. Prova bägge i bilen och se vilken som sitter bäst och vilken som passar ert barn är mitt tips!
    Two-Way är äldre och säkerhetskraven höjs varje år.
  • Sisisisi
    MissLovely skrev 2012-08-25 16:02:28 följande:
    Two-Way är äldre och säkerhetskraven höjs varje år.

Men de är ändå godkända enligt samma test
Svar på tråden Vad tycker du om bilstolen "Britax Multi-Tech II" ?