• Anonym

Jävla lortgris till sambo.. :-(

Jag är så trött så trött så trött..

Vi höll på att separera pga detta förra året, jag jobbade mer än helid, han pluggade och jag plockade, städade. FICK TVINGA honom att hjälpa till.
    Alllt blev stressmoment och jag var lika lättretlig som en vildkatt..

Vi var väldigt nära en riktig separation.

Jag gick ner i tid och han började jobba, heltid

När jag går hemma mer, är mer ledig VISST kan jag ta MER då..
    Men det är så jävla orättvist att när han är ledig så är han ledig..

Han trivvs i smutsen, "ser inte det"

Ett exempell. Vi var ute och sprang  igår.. Han svettas så otroligt mycket, allt mitt svett samlas mest i underkläderna.
    Min sambo hängde sina våta kläder över kökstolen (min plats av någon jävla anedning)

Köksstolarna är av ljus trä

Imorse kl 5, ska jag äta frukost med mitt barn
    Då hänger hans kläder och eftersom det fortfarande verkar vara rötmånad var de ännu fuktiga.

Jag öppnade dörren och slängde bara ut dom, jag blev så arg att det kvaddade hela min jävla morgon.

Han stiger upp halv sex och märker att jag är sur.

Jag sa som det var "vafan tänkte du när du hängde fuktiga kläder över MIN stol.. Jag får asså plocka undan efter dig innan jag äter frukost!!! Dessutom blir stolen fördärvad, fattar du inte det? jag har förklarat för dig tusen ggr häng inte fuktiga kläder över träd för det kan färgas, sen får jag skit för det för jag givetvis köper nya stolar och då kallar du mig shoppaholic när det är du som skittar och förstör allting"

Drog fram en galga av trä som blev missfärgad av just den anledningen och visade honom.
    "Så, förstår du nu varför du inte FÅR göra så? fattar du hur trött jag ÄR PÅ DETTA?!"

Han sa förlåt typ varje gång han andades. Och spelade dum "men var ska jag annars hänga"

"vi har en fucking torkvinda och torkställning hur svårt kan det vara att tänka lite?!?!"

(han går/gick ficking ingenjörs utbildning... my fucking god...)

Ja jag gick igång som en riktig rabiat innan klockan var sex på morgonen.
    Och mitt dåliga humör gick även ut över dottern som sen "mamma mamma mamma mamama amamam amamam amamammama a,a,ma,mamamam amam a!" (hon ville fråga mig om hon kunde spela ds.......)

Jag fick utbrott och halv röt "VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD? KAN jag få lov att KLÄ PÅ MIG?!?!"

SÅ jävla onödigt.. Nej jag är ingen pedant för fem öre.. Men jag tycker det är så jävla äckligt.

Jag känner mig så tagen för givet (ja men jag lägger mina kallingar här.. hon plockar upp det tids nog..)

Jag har testat ALLLT AAAAAAAAAAAAAAAALLT Jag sitter fan här och gråter och får panik..Jobbar mer än 12 timmar idag och jag vet att jag kan plocka undan DERAS mat när jag kommer hem.. Ibland ställer barnet sin disk på diskbänken.. men sambons tallrik står kvar på bordet..

Jag har ibland skitit i det.. försökt att ignorera det.. men han plockar inte undan för det ändå.. då byter han bara tallrik när han ska äta igen... Och kallingarna ligger där och tillslut blir det en hög.... med smutstvätt.. .Jag ¨mår så jävla dåligt att jag nästan bara vill packa dessa jävla väskorna och dra..

Men samtidigt känner jag "åååh vad skönt han ska till stockholm hela veckorna.". och sen ska han på utlandstjänstgöring ett halvår med permis..     Är det meningen jag ska känna såhär?? GUd vad skönt att jag får hemmet för mig själv?????????????????????????????                                                                 

• Svar på tråden Jävla lortgris till sambo.. :-(
  • Anonym (morgonsur)

Tröjor över stolsryggarna, strumpor och jeans och t-shirts på golvet och blöta trasor på badrumsgolvet efter duschen har jag tagit många fighter om. Och har gett upp lite smått.

Men i morse var han och rörde med en stålsked i min nya kastrull - den jäveln...
    "Oj, just ja inte metall" säger han. En minut senare är han och skopar ur gröten ur kastrullen med samma sked. Då skrek jag. Hur D U M får man vara???

• Prodigal
    Anonym (morgonsur) skrev 2012-08-21 09:23:08 följande:
    Tröjor över stolsryggarna, strumpor och jeans och t-shirts på golvet och blöta trasor på badrumsgolvet efter duschen har jag tagit många fighter om. Och har gett upp lite smått.

Men i morse var han och rörde med en stålsked i min nya kastrull - den jäveln...
    "Oj, just ja inte metall" säger han. En minut senare är han och skopar ur gröten ur kastrullen med samma sked. Då skrek jag. Hur D U M får man vara???
    HAHAHAHA... ursäkta mig men jag fick mig ett gott skratt! Jag är själv man och självuppfostrad till att kunna ta hand om mig, och nu speciellt då jag har hand om två flickor varannan vecka, delad vårdnad. 

Det sorgliga i det hela är att era män verkar ha jättefina partners, som BRYR sig medan mitt ex (senare parner efter biomamman) gjorde slut med mig för att jag har två barn som hon inte vill ha in i sitt liv då jag har fått dem med en annan kvinna... livets ironi.. 
  • Anonym (morgonsur)
    Prodigal skrev 2012-08-21 09:34:30 följande:
    HAHAHAHA... ursäkta mig men jag fick mig ett gott skratt! Jag är själv man och självuppfostrad till att kunna ta hand om mig, och nu speciellt då jag har hand om två flickor varannan vecka, delad vårdnad. 

Det sorgliga i det hela är att era män verkar ha jättefina partners, som BRYR sig medan mitt ex (senare parner efter biomamman) gjorde slut med mig för att jag har två barn som hon inte vill ha in i sitt liv då jag har fått dem med en annan kvinna... livets ironi.. 
    Hihi... kul att det roade. faktiskt ganska komiskt nu när du säger det.

Fint att det finns män som kan ta hand om sitt hem, borde vara ett stort plus i kanten :). Tråkigt med ditt ex, hoppas du hittar någon bra kvinna som är värd dig snart.
  • Anonym

jag blir också irriterad om min man lägger sina kläder överallt men jag aktar mig för att få utbrott trots att jag kockar inombords utan jag kör med; "jag trivs inte hemma då det ser ut så här", det brukar fungera:)

• Prodigal
    Anonym (morgonsur) skrev 2012-08-21 09:52:52 följande:
    Hihi... kul att det roade. faktiskt ganska komiskt nu när du säger det.

Fint att det finns män som kan ta hand om sitt hem, borde vara ett stort plus i kanten :). Tråkigt med ditt ex, hoppas du hittar någon bra kvinna som är värd dig snart.
    Kul att du tog det på rätt sätt även om jag klart inser allvaret bakom det hela... TJa... just nu känns det nattsvart då jag undrar om det verkligen finns någon som kommer att acceptera mig och mina barn (deltid). Jag vill ha en familj på lika villkor, jämlikhet, respekt... (alltså inte intill idioti.. :)) men att alla familjemedlemmar ska ses lika, är det för mkt begärt? Ta hand om dig.
  • Anonym
    Silversäl skrev 2012-08-21 08:52:36 följande:
    låter som att det inte bara är äckliga kläder du stör dig på utan lite allt möjligt enligt ditt inlägg ovan.

Jag skulle bli riktigt, riktigt trött på om min sambo skulle gå och bli sur på mig om jag inte packade in min tvätt i garderoben direkt, eller om jag hade hängt ett par tröjor på en stol, eller (gud bevare) om jag lagt ett par strumpor på golvet. Jag anser att i ett hem så bor man och där ska man kunna lägga sina saker var man vill, såklart inte i den utsträckningen att det ligger saker överallt och man inte kan ta sig fram, det finns ju en gräns. Men jag tycker inte att den går vid några klädesplagg. Jag tycker också att man som vuxen människa ska ha rätt att lägga ett par tröjor i sitt hem utan att någon ska komma och skrika på en för det eller kasta ut en grejer. Jag hade nog funderat över om allt stod riktigt rätt till hos min sambo om han gjort så.

Men så låter det förvisso som att ni inte alls tänker samma om saken utan bara försöker överbevisa varandra vilket leder till bråk och gnabb. Ingen av er verkar vilja kompromissa, så hur hade ni tänkt lösa det egentligen? eller ska ni fortsätta gå runt och vara sura på varandra i all evighet?
    nej snälla.. JAG ÄR INGEN pedant.. hans RENA klädhög låg i TRE veckor, så snälla nervärdera och förlöjliga inte mig genom att jämföra "jag skulle bli trött på att min smabo krävde jag gjorde det direkt."

Så är inte fallet... Det ÄR äckliga grejor.. Nagelsax (jeeeee, tånaglar nu) ligger på soffbordet... Och den puttas undan så tallriken med hans lunch får plats.. (SÅNNA SAKER, OKEJ?)

Att man tar en kvällsdusch och slänger kallingarna på golvet.. o lägger sig sen och tar det sen dagen efter, kan jag ju ta.. men i min sambos fall, så blir det två kallingar, tre kallingar, lite andra kläder i en hög precis som om det stod en tvättkorg där.... blir jag trött och plockar undan så slängs bara nya skitiga kläder där.. Gärna vid/på soptunnan så när jag ska slänga använda bindor och ob måste jag först röja undan för att kunna slänga mensstuff!!!

Han kan lätt ligga i en ¨månad med samma sängkläder..

Jag städar undan i köket både efter jag lagar mat och efter han lagar mat.. JAG ORKAR INTE

Hade jag varit en fucking hemmamamma så hade jag ändå ställt krav att han skulle plocka undan efter sig, men jag bli helt jävla utmattad av detta.

Jag hade samma problem när jag bodde hemma och min bror kom upp i tonåren.. åååh och min mor tvärvägrade att städa eftersom hon jobbade och vägrade sädada upp efter en "vuxen" man... Min syster storstädade, för hon skämdes...men jag stod aldrig hem kompisar var aldrig hemma.. jag får samma jävla panikkänsla nu..i mitt egna jävla hem       

• Anonym
    Anonym (morgonsur) skrev 2012-08-21 09:23:08 följande:

Så jävla panndö' är min.. samma man?
  • Anonym

När jag kommer hem från jobb ska vi kolla städschema..... !!!!!! Asså planera ett städschema.. han gick med på det.. så nu vill jag ha förslag... =)

• Anonym (skitgris)

Jag kan känna igen mig i mycket av det du skriver, jag är inte heller pedant men det handlar om normal hygien!
    Det är så jävla mycket äckliga saker min sambo har för sig som retar gallfeber på mig...

När (och OM ) han någonsin torkar av diskbänk eller matbord eller vår nya 12000-kronors bänkskiva av gedigen ek, så vrider han inte ur trasan innan?! Den hänger i diskhon översölad med diverse äckel och alldeles drypande av allt möjligt, så slafsar han runt med den och torkar av tycker han Skrikandes

Han tvättar aldrig och tar kläderna från golvet och sätter på sig

Tycker inte man behöver borsta tänderna på morgonen om man inte ätit frukost?! Va fan är det för påhitt, att det inte behövs för att det inte finns några matrester eller vadå Kräks

När vi hade hund som inte ännu var rumsren kunde han ta min fluffiga dyra  älsklingshandduk och torka upp PISS med!!! Trodde på fullaste allvar att det var helt ok eftersom man ju tvättar den sedan...Va faaan liksom Kräks

Tvättar aldrig händerna och OM han väl gör det så TORKAR han inte händerna efteråt?! Varför torkar man inte händerna när dom är dyngsura, jag fattar inte grejen det är så jävla äckligt.

Nää....vet faktiskt inte vad det är för fel  

• Anonym

Här har vi en överenskommelse att vi hjälps åt tills vi är klara med att plocka undan allt varje kväll. 

Jag får spunk om köket är rörigt och badrummet är skitigt när jag går upp på morgonen, så vi ser till att diska och torka av köket varje kväll. Jag kollar över badrummet lite snabbt och lägger tvätt där den ska vara, sprayar toa, handfat och spegel med fönsterputs och torkar av så att det ser fräscht ut. Byter handdukar varje kväll också. 
    Kollar så att  sakerna till morgondagen ligger framme och att hallen ser okej ut. Det brukar ta en kvart sammanlagt och är väl investerad tid.
    Jag skulle lägga till att sambon får plocka tvätt varje kväll och lägga den på rätt plats eftersom det är ett problem hos er.  

Svar på tråden Jävla lortgris till sambo.. :-(