Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Bajsa i duschen?

Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:07:33 följande:
    Ett ickeproblem. Det löses upp av duschstrålarna.
    Nej du, det gör det inte...testa så ska du få se...vet alla som försökt tvätta bort hundskit under barnens skor....
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:08:32 följande:
    Bra, jag visste väl att jag inte var ensam. Dessutom är det mer miljövänligt när man inte slösar på toalettpapper.
    Miljövänligt? Hur många liter varmvatten använder du för att lösa upp dina dusch-bajjor?? En snåltoa spålar snålt, och kallt vatten dessutom.
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:10:07 följande:
    Kolibakterier i avloppsbrunnen kan knappast vara farligt. Man äter ju inte inne i badrummet. Isåfall är risken större vid oralsex på anus, sk rimming.
    Skulle inte vilja duscha hemma hos dig om man säger så. Ifall du missar att lösa upp en bit bajs, och den flyter tillbaka på mina fötter när jag står där och duschar, oskyldig vetande. BÖRK!! Sök hjälp om du tror att detta är normalt för det är det inte, annars säger jag bara : John Baueeer..
  • Anonym
    Bra, jag visste väl att jag inte var ensam. Dessutom är det mer miljövänligt när man inte slösar på toalettpapper.

anar en gnutta ironi i detta?!
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:13:43 följande:
    Men jag duschar ju samtidigt! Då används ju inte vattnet i onödan.

Men du riktar väl strålen direkt mot korven? Annars begriper jag inte hur den löses upp! Om du nu inte bajsar diarré varje gång förstås, och det är ju inte heller normalt.
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:15:19 följande:
    Jag missar inget, jag är noggrann. Finns många vänner och bekanta som har duschat hemma hos mig när de sovit över. Ingen har klagat hittils.
    Men om du nu är så säker på att ditt duschbajsande är helt normalt, varför frågar du folk på FL? Inte en enda tycks backa upp det. Har du toapapper på dass, eller får dina vänner veta att du använder dusch som dass - och uppmanas att göra detsamma?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-21 15:13:31 följande:

anar en gnutta ironi i detta?!

Jag anar en stor gnutta John Bauer jag.
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:13:43 följande:
    Men jag duschar ju samtidigt! Då används ju inte vattnet i onödan.
    Du står alltså i skiten och duschar?
  • Anonym
    Anonym (ha ha) skrev 2012-08-21 15:55:07 följande:
    Måste bara säga att jag jobbat i omsorgen med en rullstolsburen person som ofta gjorde sina behov i duschen. Det var faktiskt lättast för alla inblandade och gick smidigt att städa bort.

Nu tror jag inte att så många normalfungerande skulle göra så, men tror folk på allvar att toalettavloppet och duschavloppet är separata? Det är ju det roligaste med den här tråden! Jag lovar - de går ihop med avloppet från handfatet inne i väggen (eller under golvet). Det är egentligen sak samma var du skiter. Möjligen kan det bli äckligt om det blir bakterier kvar på golvet i duschen eller i vattenlåset. På jobbet brukade vi hälla i en skvätt såpa så var det aldrig något problem.
    Men bajset kan väl inte gå igenom vattenlåset?
  • Anonym

En finsk vän berättade att han blev chockad av att det inte fanns "rumpduschar" när han kom till Sverige. Där sitter tydligen en dusch vid sidan av toan, så att man kan skölja rumpan efter varje bajs. Dock löper vattnet i toan...

Det är nog skönt för rumpen, men kanske inte så miljövänligt...

• Anonym
    Anonym (ha ha) skrev 2012-08-21 16:18:06 följande:

Klart att det kan. Har det tagit sig igenom avloppsbrunnen är det ju tämligen finfördelat. Kanske bra att se till att det inte är för mycket hår och klägg som stoppar upp om man har för vana att bajsa i duschen bara, men med ett välrensat avlopp/lås är det inga problem.

Men de flesta föredrar nog ändå toaletten om de kan sitta bekvämt där.
    Skulle du vilja rensa ett duschavlopp som är fullt med bajs i hårbollar?????
  • Anonym
    Kräks

Man häpnar över hur folk uppfostras. Att man inte ens fått lära sig ABC hemma ang hur funkar toa/dusch. Tex alla de som spolar ner menskydd på dass, helt förkastligt då de lätt orsakar stopp (kostar pengar + energi dvs miljö att spola rent) samt måste rensas bort manuellt på reningsverken.

Bajsa i duschen, vad ska man då ha toa till? Bara att installera duschar överallt, om det nu är så "miljövänligt" och praktiskt!!! Men vad gör man om man är hård i magen och det tar tid? Hukar sig i en halvtimme i duschen? Lär kännas rätt bra i benen, men å andra sidan har man ju fått lite gratisträning då också..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-21 16:33:06 följande:
    En finsk vän berättade att han blev chockad av att det inte fanns "rumpduschar" när han kom till Sverige. Där sitter tydligen en dusch vid sidan av toan, så att man kan skölja rumpan efter varje bajs. Dock löper vattnet i toan...
    Det är nog skönt för rumpen, men kanske inte så miljövänligt...
    Men lite skillnad på att skölja ren rumpan, och att bajsa i bidén va?
  • Anonym
    Anonym (knite) skrev 2012-08-21 16:34:24 följande:
    Hmm..aldrig hört nåt så roligt! Antar att du menar att korven då strimlas ner i avloppet......?

Men en sån där avfallskvarn som finns i bla amerikanska kök. Kanske hade varit en variant att ha i duschen, för lata duschbajsare?
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:10:32 följande:
    Meningslös kommentar, om du tror det, varför svarar du ens då?

Därför att alla andra kanske inte vet det. Varför börja diskutera i ett troll.
  • Anonym
    Mli 014 skrev 2012-08-21 18:03:37 följande:

En bidé trodde jag var en porslinsgrej man hukar sig över? Men om en slang man sköljer sig i oxå kallas bidé så ber jag om ursäkt för min okunskap. ;)

Men en slang som dras till toan för att man ska skölja sig med den? Blir inte det väldigt plaskigt och stänkigt? I min förra bostad kunde jag dra duschslangen till dassastolen, vilket jag gjorde för att skölja stjärnen efter nummer två i bland. SkämsMen slutade med det, då jag fick ägna fem minuter åt att torka dassastolen torr efteråt. Numera kör jag med baby-våtservetter efter kabelläggning. Funkar finfint!
  • Anonym
    jonas1974 skrev 2012-08-21 18:00:24 följande:
    Typ 1 gång per år så får jag stopp i min dusch, då är det bara ner med kardan och fiska upp halvt uppruttnade hårbollar, jävligt glad att jag inte bor med dig TS, måste prata med mina barn!! Hur kommer man ens på tanken?
    Exakt! Jag skulle inte vilja vara sambo med TS, få stopp i duschen och behöva fiska upp en hårboll med bajs i. Jag skulle dra direkt om min sambo började med såna konstiga bajsvanor!!!!
  • Anonym
    Wittra skrev 2012-08-21 18:15:06 följande:
    skrattar så jag nästan får ont i magen när jag läser svaren. Typ detta med att om man är hård i magen, skulle man sitta hukande i duschen en halvtimme då eller? hahahaha, så klockrent. 

Toaletten = ämnad för bajs och kiss
    duschen = ämnad för att duscha kroppen

Det värsta av allt är ju att folk ibland beter sig såhär i offentliga duschar,,...vet en gubbe som pissade i duschen på badhuset här i stan.
    Fattar inte hur äcklig man kan vara,  
    Fast det är väl inte så farligt? Urinet sköljs ju bort direkt och är helt rent när det är fräscht. Är  väl igen skillnad mot hudrester och gammalt svett om man ska vara petig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-21 16:46:38 följande:

Men en sån där avfallskvarn som finns i bla amerikanska kök. Kanske hade varit en variant att ha i duschen, för lata duschbajsare?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-21 18:18:15 följande:
    Fast det är väl inte så farligt? Urinet sköljs ju bort direkt och är helt rent när det är fräscht. Är  väl igen skillnad mot hudrester och gammalt svett om man ska vara petig.

Farlig och farligt, hon skrev ju att det var äckligt. Det är inte heller farligt att luftsnyta sig, vilket jag noterat att en del äldre män ägnar sig åt. Men det är äckligt. Att beskåda alltså. Och ja, om man råkar vara i närheten och det blåser åt ens håll...
Svar på tråden Bajsa i duschen?