• vita stenen

Hur klär ni er som är runt 35 år?

Jag är så sjukt trött på min klädstil och måste göra nåt åt den.

Jag går mest i tights och tunikor. Jag hatar tights! Tycker att jag ser "omogen" ut i tights, men tycker att det är rätt skönt.  Jag kämpar med övervikt, har hittills gått ner 10 kg men har 10 till som jag vill ha bort. Är ju egentligen inte så jättesugen på att köpa så mycket nya kläder just nu om jag ändå går ner i vikt. Men samtidigt så måste nåt göras.

Jag skulle vilja klä mig modernt, i nåt som passar en 35 åring ;). Vill inte se ut som en ungdom men heller inte som en tant ;)

Så hur klär ni er och har ni tips till mig på hur jag ska klä mig? 

• Svar på tråden Hur klär ni er som är runt 35 år?
  • Ståaldrigstill

Jag har mycket kjol och klänningar. Ofta tights men försöker byta ut dem mot ett par schyssta nylonstrumpbyxor istället vilket ser lite mer moget klätt ut:). Har nästan aldrig jeans men ett par svarta snygga byxor tycker jag kan rädda vilken garderob som helst. De går ju att variera med toppar i olika stil efter tycke och smak.

• malka02

Oj, jag är 34 och tänker nog aldrig på att klä mig efter ålder... Jag har jeans o toppar för det mesta. Tightsen spar jag till hemmakvällar Formella tillfällen kör jag klassiskt med raka klänningar med skärp i midjan. Till fest som de flesta andra. Mysbyxor offentligt, no way

Det jag känner mig för gammal för är väl i såfall kläder som visar mage, stringtrosor och allt för mycket ur-ringning. Annars kör jag på. Är man osäker så skulle jag råda klassiskt, passar alla åldrar, alla tider

• MrsBlue

Ok, jag är 37 och klär mig helst i jeansshorts och oversized toppar. Visar inte magen alls, converse eller liknande skor.
    Till hösten så blir det jeans och nån tröja. Kavaj passar till allt, shorts eller jeans.
    Stickade koftor gillar jag med, klär mig rätt ok, absolut inte tantigt iaf, har 10 kg övervikt som inte stör då det satt sig på tuttar och mage mest. Inga gropiga ben.

• NinnaW

35år
    Jeans och tröja/linne/blus
    Klänning m leggings eller strumpbyxor
    Kortkjol, leggings och linne m kofta eller oversize tröja

Converse, stövlar, snörkängor...

• Stella Polaris

Jag använder näst intill bara Odd Mollys kläder. Tycker jag hittat min stil där. Använder aldrig byxor, alltid klänning. Stövlar på vintern, ballerinas på sommaren.

• YokohamaNr2

JAg är 37 och idag har jag på mig vita converse, blå tighta jeans och en vit lös skjorta. Jag gillar jeans men har köpt på mig lite chinoliknande byxor, typ dessa som jag nu har på mig ofta, snygga och inte för lediga. Har jag itne converse eller andra gympaskor har jag mina loafers

Annars gillar jag inte tighta kläder och älskar koftor i alla dess former, gärna lite längre.

Har aldrig gillat tights så

• Duckan

I min garderrob går leggings och tajts bort, helt. Det är fult.
    Jobbar på kontor och klär mig därefter, även privat då jag gillar det. Mycket kjolar, blusar, skjortor, byxor. Till fest oftast klänning, men kan också dra på mig skinnbyxan och en roligare topp då.
    Jeans och stickade tröjor till vardags. Dock aldrig college eller munkjackor.

• petsod

Bär gärna jeans, converse och en snygg kavaj, klänning, kjol och ibland lite mer baggy. Gillar att känna mig välklädd men samtidigt lite sportig.
    Går jag ut blir det snygga tajta svarta jeans, höga klackar, en snygg topp och kavaj.

• vita stenen

Tack för alla svar :). Nu börjar vikten äntligen ge med sig, så jag hoppas att jag snart ska känna mig mer bekväm i andra kläder än tights och tunika.

• Jennie med ie

Oj det kan variera. Jobbar på förskola och kan vara klädd i tajta jeans, jympaskor och enkel top. Ofta med nåt tryck på. Eller så har jag rutiga brallor, converse-kopior och band-t-shirt. Eller prassliga trekvartsbrallor, skjorta och sandaletter. Eller så har jag ganska kort klänning, leggings/tights/strumpbyxor och stövlar. Eller mjukisbrallor, t-shirt och fritidsskor/sneakers. Eller.... Ja ganska blandat alltså. Inga fancy märken som Odd Molly och grejer, utan basic stuff från H&M, KappAhl, Bonprix, goth- och rocknätshopar o s v.

• Anova

Finns det någon ålder då det gäller kläder? 

Jag var nyligen på ett släktkalas och hade köpt en tröja (en drapperad topp i färgen teal), min mammas moster som är 75 hade kollat på exakt denna tröja och funderat på att köpa den (men på henne satt den inte bra). Trots att det skiljer 41 år så hade vi fastnat för samma tröja. 

Jag är 34, klär mig ofta i mörka eller blå (teal är favoritfärgen) kläder, de färgerna passar mig. (blå ögon, mörkrött (naturligt blont) hår). Jeans (i olika färger) är både fest, jobb och vardagsbyxorna, har inget annat på nederkroppen (förutom mysbyxor i hemmets vrå). Min garderob är full av svarta koftor och singoallablusar (jag tycker att jag har snygg hals). Skulle vilja klä mig mer färgstarkt, men fastnar sällan för något sådant i affären.
    Jag använder alltid smycken, väskor, solbrillor, nagellack i starka färger mm. för att få lite mer liv i min outfit . Jag gör egna smycken och specialgör ofta något för fester. 

Mitt tips är alltså att klä dig ganska enkelt och sedan pimpa till det med accessoarer, hårfärg mm, då får du mest ut av din garderob. Tänk inte på åldern utan köp vad du gillar i butiken. Satsa på sköna kläder, för det finns ju inget värre än kläder som skaver och är obekväma.   

Svar på tråden Hur klär ni er som är runt 35 år?